۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۱
کد خبر: 81375992
T T
۰ نفر
دانش آموزان 48 سال قبل گناباد بار دیگر پای درس معلم خود نشستند

گناباد - ایرنا - دانش آموزان چهل و هشت سال قبل روستای باغ آسیا در سه كیلومتری گناباد بار دیگر روز پنجشنبه پای درس معلم خود نشستند.

به گزارش ایرنا، 'عزت الله شوندی' كه از سال 1345 تا سال 1347 در روستای باغ آسیا به عنوان معلم خدمت می كرد، به دعوت شورای اسلامی به این روستا آمده بود تا ضمن شركت در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بار دیگر با دانش آموزان 48 سال قبل خود در كلاس درس نمادین حاضر شود.

با برپایی این كلاس، دانش آموزان همه سر كلاس نشستند و برای معلم خود بر پا خاستند، كلاسی كه در یكی ردیف های آن نماینده مردم شهرستانهای گناباد و بجستان در مجلس شواری اسلامی نشسته بود.

تمثال های چهار شهید نیز روی صندلی های كلاس چیده شده بودند، این ها دانش آموزانی بودند كه در مكتب شهادت دانش آموخته شده بودند.

عزت الله شوندی با چشمانی اشكبار گفت: از اینكه تمثال شهدا را در كلاسی كه من معلمش بودم، می بینم هم افتخار می كنم و هم شرمنده هستم.

وی ادامه داد: شهدا معلمان واقعی ما هستند آنان هستند كه به ما درس ایمان و وطن دوستی دادند.

'محمد رجایی' نماینده مجلس ،نیز پای تخته سیاه آمد و با ذكر خاطرات 48 سال قبل خود گفت: آقای 'شوندی' بسیار مرد مذهبی بودند، من یادم می آید كه او هر روز صبح رادیویی را به مسجد می آورد و هنگام پخش اذان آن را پشت میكروفون می گذاشت، برای من كه آن زمان كودكی ده ساله بودم بسیار جالب بود كه معلم ما اینقدر پایبند به مسایل دینی و مذهبی است.

شور و علاقمندی دانش آموزان به معلم 48 سال قبل خود بسیار دیدنی و غیر قابل توصیف بود و هر كس می خواست به نحوی علاقه خود را به وی نشان دهد.

عباسعلی مومنی كه خود اكنون بازنشسته آموزش و پرورش است شعری در وصف معلم خود خواند و اشك از چشمان وی جاری ساخت.

ناصر باصری یكی دیگر از دانش آموزان 48 سال قبل آقای شوندی است كه پای تخته سیاه آمد و خاطراتی را از آن دوران نقل كرد.

وی گفت: آقای شوندی مرد بسیار مهربانی بود و یادم نمی آید كسی را تنبیه كرده باشد.

وی ادامه داد: یك بار وقتی داشتیم آبراهی را برای ورود آب به مدسه باز می كردیم ، من به اشتباه با پتك به روی دست او زدم و خون از دستشان جاری شد اما این بزرگوار خم به ابرو نیاورد.

رییس شورای اسلامی باغ آسیا در حاشیه برگزاری این كلاس نمادین گفت: مردم این روستا خاطرات بسیار خوبی از آقای شوندی دارند و مدت یك سال بود كه تلاش می كردیم تا آدرسی از ایشان به دست آوریم تا اینكه در تهران این هدف میسر شد و به همراه دكتر رجایی به خدمت ایشان رسیدیم و از ایشان قول گرفتیم كه امسال محرم مهمان مردم باغ آسیا باشد.

عباس غلامیان افزود: آقای شوندی بعد از اتمام دوره خدمت در روستای باغ آسیا به تهران رفته و در یك موسسه مالی مشغول كار شده بودند، ضمن اینكه وارد مبارزات سیاسی علیه شاه شده و چند بار به زندان افتاده بود.

وی گفت: ایشان مردی بسیار متواضع، فروتن و متدین هستند و دانش آموزان 48 سال قبل با همان شور و نشاط دوران كودكی از وی استقبال كردند.

مدیر فعلی دبستان این روستا نیز گفت: با دیدن علاقه دانش آموزان قدیمی به معلم خود می توان فهمید كه معلم جایگاه والایی نزد دانش آموز دارد.

'محمد علی پاكروح' افزود: نقش معلم در ساخت یك الگو می تواند بسیار موثر باشد.

در این مراسم كه سید محمد مهدوی رییس آموزش و پرورش شهرستان گناباد به همراه جمعی از مسوولین این اداره نیز حضور داشتند از عزت الله شوندی تجلیل شد.

روستای 'باغ آسیا' با حدود دو هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان 87 هزار نفری گناباد در 270 كیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

514 / 664/559
۰ نفر