رییس راه و شهرسازی مراغه: محور مراغه - هشترود بعدازظهر دچار مه گرفتگی و یخبندان می شود

مراغه - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: محور مراغه - هشترود بعد از ظهر امروز دچار مه گرفتگی و یخبندان می شود.

ناصر حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بااشاره به اینكه بارش برف در بسیاری از نقاط این محور از ساعت 17 روز گذشته شروع وتا سه بامداد امروزادامه داشت، افزود: به دنبال این پدیده جوی، كولاك در بسیاری از نقاط این محور حاكم بوده و تردد خودروها را دچار مشكل كرده است.

وی اظهار كرد: هم اكنون كولاك در كیلومتر 25 تا 55 مراغه - هشترود ادامه دارد و ارتفاع برف نیز در منطقه قوری چای به 25 سانتی متر رسیده است.

رییس اداره راه و شهرسازی مراغه ادامه داد: بعد از ظهر امروز به علت كاهش دما، بروز یخبندان و مه گرفتگی در این محور دور از انتظار نبوده و با هماهنگی پلیس راه مراغه - هشترود از سفر رانندگانی كه وسیله نقلیه آن ها مجهز به وسایل ایمنی به خصوص زنجیر چرخ، برف پاكن و چراغ مه شكن نباشند، جلوگیری خواهد شد.

حمیدی خاطرنشان كرد: هم اكنون تردد در این محور در جریان است، اما راه ارتباطی 53 روستای این شهرستان بویژه در مناطق كوهستانی بخش های مركزی و سراجو مسدود شده است.

وی گفت: هم اكنون گروه های راهداری در حال برف روبی محور مراغه - هشترود بوده و بعد از فروكش شدن كولاك در این محور، عملیات برف روبی در محورهای روستایی انجام می شود.

حمیدی افزود: چهار گروه راهداری متشكل از 60 راهدار در این محور و محورهای اصلی روستایی در حال گشت زنی و كمك به خودروها هستند.

شهرستان مراغه با 75 كیلومتر محور ارتباطی بین شهری و 930 كیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی در 147 كیلومتری تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.

7483/590/587

سرخط اخبار استان‌ها