۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81374310
T T
۰ نفر

نماز ظهر عاشورا در قصرشيرين اقامه شد

۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 81374310
نماز ظهر عاشورا در قصرشيرين اقامه شد

قصر شيرين - ايرنا - نماز ظهر عاشورا با حضور پرشور عزاداران حسيني روز سه شنبه در شهرهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب به ياد آخرين نماز سالار شهيدان جهان باشكوه هرچه تمام تر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دسته هاي عزاداري به ياد نماز ماندگار ظهر عاشورا، به محض شنيدن اذان وضو گرفتند و در هر مكاني كه حضور داشتند، در نماز ظهر عاشورا شركت كردند.

نمازگزاران در بين دو نماز با بهره گيري از مداحي مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در سوگ شهداي كربلا و اسراي نينوا عزاداري كرده و بر سر و سينه زدند.

سوگواران حسيني كه بسياري از آنان با پاي برهنه از ساعت هاي نخستين صبح عاشورا حركت خود را در خيابان هاي مختلف شهرهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب آغاز كرده بودند، پس از برپايي نماز ظهر عاشورا نيز عزاداري خود را ادامه دادند.

شركت كنندگان اعم از زن و مرد پير و جوان در صفوفي به هم پيوسته در صف بندگي خدا قرار گرفته و با معبود خويش در اين روز بزرگ راز و نياز كردند.

گزاش خبرنگار ايرنا از شهرهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب حاكيست كه عزاداران حسيني پس از اجتماع در خيابان هاي مختلف ، تكايا، حسينيه ها و امامزاده‌ها در قالب هيات‌هاي مذهبي‌ و دستجات سينه زني در عزاي حضرت ‌اباعبدالحسين (ع) و ياران با وفايش به ‌سوگواري پرداختند.

برخي از دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت نيز با توزيع نذري در بين دسته هاي عزاداري بدينوسيله ارادت خود را به شهداي كربلا نشان دادند.

همچنين امروز به علت تقارن عاشورا با 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در تجمع عزاداران در شهرستان هاي قصرشيرين، گلانغرب و سرپل شعارهاي ضد استكباري توسط شركت كنندگان سر داده شد.

عزاداران حسيني تسخير لانه جاسوسي آمريكا بدست دانشجويان پيرو خط امام را در راستاي بهره گيري از فرهنگ عاشورا و استكبار ستيزي ملت ايران دانستند.

شركت كنندگان و عزاداران حسيني در راهپيمايي 13 آبان با سردادن شعارهايي ازجمله 'هيهات من الذله، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل' خشم و انزجار خود را از آمريكا و رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

در اين آيين ها همچنين قطعنامه اي به مناسبت روز ملي مبارزه با استكباري جهاني قرائت و عزاداران حسيني با سردادن تكبير آن را تاييد كردند.ك/4

2501/567