۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81374192
T T
۰ نفر

شور حسيني ايلام را در بر گرفت

۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81374192
شور حسيني ايلام را در بر گرفت

ايلام - ايرنا - همزمان با عاشوراي حسيني و سالروز شهادت مظلومانه امام حسين (ع) و ياران با وفاي ايشان، استان ايلام غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش ايرنا، مردم استان ايلام كه ديشب را تا پاسي از سحر به سوگواري نشسته بودند، از نخستين ساعت هاي صبح امروز سه شنبه دوباره عزاداري هاي خود را از سرگرفتند.

عزاداران ايلامي با حضور گسترده در هيات هاي مذهبي و دسته هاي سينه زني و زنجير زني در عزاي شهادت اباعبدالله الحسين(ع) اشك ماتم ريختند.

دسته هاي عزادار با نواهاي ياحسين، يا ابوالفضل، حيدر حيدر و نواختن طبل و سنج، فضايي حزن انگيز و سرشار از غم و ضجه آفريده اند.

سوگواران حسيني كه بسياري از آنان پياده از ساعت هاي نخستين صبح عاشورا حركت خود را در خيابان هاي مركز استان آغاز كرده اند در محل پنج راهي جهاد در شهر ايلام تجمع و تا برپايي نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع عزاداري مي كنند.

عشق و علاقه وصف نشدني عزاداران ايلامي به خاندان عصمت و طهارت (ع) آنان را همواره به حضور گسترده در آيين هاي سوگواري سينه زني و زنجير زني سالار شهيدان عالم و ياران وفادار ايشان در عاشورا فرا مي خواند به گونه اي كه اكنون همه شهر يكپارچه غرق در عزا و ماتم شده است.

شهرستان هاي ديگر استان نظير شيروان چرداول، سيروان، ايوان، مهران، آبدانان، دهلران، دره شهر و ملكشاهي نيز در عاشوراي حسيني غرق در ماتم و عزا بود و مردم اين مناطق از ديشب و امروز يكپارچه در آيين هاي سوگواري شهادت سالار و سيد شهيدان جهان حضوري گسترده دارند.

عراقي هاي مقيم شهر ايلام نيز امروز با حركت دسته هاي بزرگ سينه زني و همراهي آهنگ موزون طبل و سنج، فريادهاي ˈحيدر حيدرˈ سر مي دهند كه جلوه اي سوزناك و حال و هواي معنوي خاصي به آيين هاي سوگواري عاشوراي حسيني مردم ايلام بخشيده اند.

همچنين امروز به علت تقارن عاشورا با 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در تجمع عزاداران در شهرستان هاي مختلف استان شعارهاي ضد استكباري توسط شركت كنندگان سر داده شد.

عزاداران حسيني تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان پيرو خط امام را در راستاي استكبار ستيزي ملت ايران دانسته و آن را با تاسي از روحيه مبارزه با ظلم كشورهاي سلطه گر غربي بيان كردند.

در اين آيين ها همچنين قطعنامه اي به مناسبت روز ملي مبارزه با استكباري جهاني قرائت و عزاداران حسيني با سر دادن تكبير آن را تاييد كردند.

591/7171
۰ نفر