۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰:۴۱
کد خبر: 81373489
T T
۰ نفر
عزاداري ها با درك و فهم بيشتر فرهنگ عاشورايي همراه شود

همدان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان تاكيد كرد: عزاداري هاي سيد و سالار شهدا امام حسين (ع) با درك و فهم بيشتر معارف و فرهنگ عاشورايي همراه شود.

به گزارش ايرنا آيت الله 'غياث الدين طه محمدي' شامگاه يكشنبه در جمع عزاداران حسيني در اداره كل آموزش و پرورش استان همدان افزود: اگر روضه خواني و سوگواري ها در ايام محرم به ويژه تاسوعا و عاشورا، علاوه بر حضور قلبي و شكستگي دل، با درك معارف دين و فهم عاشورايي همراه شود، ارزشمند تر است.

وي با اشاره به جايگاه و عظمت زيارت عاشورا گفت: زيارت عاشورا حقيقتي ماندگار است كه براي هميشه در دستان شيفتگان اهل بيت (ع) جريان دارد.

آيت الله طه محمدي با تاكيد بر آثار و نتايج زيارت عاشورا افزود: بارها تجربه شده كه افراد گرفتار با نذر زيارت عاشورا و قرائت اين دعاي مهم حاجت خود را گرفته اند.

امام جمعه همدان با اشاره به فرازي از زيارت عاشورا كه مصيبت امام حسين(ع) را هميشگي و براي اهل زمين و آسمان دانسته است گفت: دليل اين مصيبت ماندگار و فراگير، عظمت حركت امام حسين (ع) و عمق و سنگيني حادثه عاشورا است.

وي افزود: بين مظلوميت امام حسين (ع) و عالم تكوين، ارتباط معنايي وجود دارد و اينكه عنوان ثارالله براي حضرت ابا عبدالله (ع) به كار رفته، نشان دهنده آن است كه وجود آن حضرت براي خلقت جهان نقش مهم و حياتي داشته است.

در اين آيين كه مسوولان آموزش و پرورش استان حضور داشتند با نوحه خواني و مداحي يكي از مداحان اهل بيت (ع) حاضران به عزاداري و سينه زني پرداختند.

7523/2624

سرخط اخبار استان‌ها