۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰:۲۶
کد خبر: 81373484
T T
۰ نفر
بارش برف در محور كوهستانی در گلستان رانندگان را غافلگیر كرد

گرگان- ایرنا- بارش برف در محور كوهستانی 'توسكستان' در استان گلستان، رانندگان خودروهای عبوری را غافلگیر كرد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف عصر یكشنبه در محور توسكستان از 'شاهكوه' به 'چارچلی' سبب لغزندگی جاده شده است.

علی بخش رستمی افزود: لغزندگی جاده و نداشتن زنجیر چرخ سبب سر خوردن برخی از خودروهای عبوری شد اما نیروهای اداره راه و ترابری به همراه پلیس راهنمایی و رانندگی در این محور مستقر بوده و به تسهیل تردد خودروها كمك می كنند.

وی ادامه داد: برای عبور از محور توسكستان همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است؛ در عین حال رانندگان می توانند از جاده خوش ییلاق كه خشك و باز است،‌ به عنوان مسیر جایگزین تردد كنند.

وی افزود: هم اینك رفت و آمد در همه محورهای گلستان باز است و عبور و مرور در آن جریان دارد.

وی یادآورشد: رانندگان از طریق تلفن گویای 141 و سامانه پیامكی 1000141 می توانند از وضعیت راه ها اطلاع كسب كنند.

وی افزود: هموطنانی كه قصد سفر به استان را دارند می توانند از طریق شماره تلفن های 5 - 0173223131 در طول شبانه روز با مركز مدیریت راه های استان ارتباط داشته و اطلاعات لازم را دریافت كنند.

كارشناس اداره كل هواشناسی گلستان نیز، به بارش 2 سانتیمتری برف در این استان اشاره كرد و گفت:

بیشترین میزان بارش باران در بندرگز به میزان 26 میلیمتر بوده و پس از آن در منطقه مرزی اینچه برون 16 میلیمتر و بندرتركمن 12 میلیمتر بوده است.

محمد رحمان همچنین با اشاره به وزش باد شدید و مواج و طوفانی بودن دریا گفت: ارتفاع موج به 2 تا 2.5 متر خواهد رسید از این رو از صیادان درخواست می شود در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه به دریا نروند.

602 ** 2023
۰ نفر