خانواده اولين بستر اجراي امر به معروف و نهي از منكر است

همدان- ايرنا- فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان گفت: خانواده به عنوان مهمترين بنيان اجتماعي اولين بستر اجراي امر به معروف و نهي از منكردر جامعه است.

به گزارش ايرنا سردار'غلامعلي ابوحمزه' شامگاه شنبه در همايش امر به معروف و نهي از منكر با محوريت تشكل هاي مردمي و رسانه ها افزود: براي اجراي كامل فريضه امر به معروف و نهي از منكر بايد روش نظارت و خودكنترلي، نظارت عمومي و نظارت خاص در جامعه اجرايي شود.

وي با بيان اينكه خانواده اولين بستر اجراي امر به معروف و نهي از منكر است ادامه داد: ورود ماهواره ها به حريم خانواده ها در سال هاي اخير ضربات زيادي را به كانون خانواده ها وارد كرده است به گونه اي كه هم اكنون عمده‌ترين مفاسد غيراخلاقي در استان همدان از برنامه هاي ماهواره اي نشات گرفته است.

وي عنوان كرد: در بحث خود كنترلي هر يك از افراد بايد امر به معروف و نهي از منكر را در زندگي خود جاري كنند چرا كه تا فردي رفتارهاي غلط خود را اصلاح نكند نمي تواند در ارشاد ديگران موثر باشد.

وي گفت: نظارت عمومي نيز احساس تكليف و وظيفه‌اي است كه هر كسي بايد نسبت به ديگري داشته باشد كه با اجراي آن نظارت همگاني و عمومي شكل پيدا مي‌كند كه امروزه در بحث نظارت همگاني بسياري از نكات اساسي رها شده و مسايل حاشيه‌اي بزرگ شده‌اند.

وي با انتقاد از اينكه رعايت بسياري از شئونات اسلامي در خانواده‌ها كمرنگ شده است عنوان كرد: يكي از اولويت‌هاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بحث خانواده است چرا كه سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده هاست.

وي افزود: هزاران عامل در جامعه وجود دارد كه ريشه بسياري از منكرات است اما امروزه تنها به حجاب و عفاف پرداخته مي شود.

وي اضافه كرد: در ماه محرم هيات‌هاي مذهبي بايد معيارهايي كه در مقوله امر به معروف و نهي از منكر مدنظر مقام معظم رهبري و امام خميني (ره) است را اجرايي كرده و در راستاي محتوابخشي به برنامه هاي هيات ها تلاش كنند.

وي تصريح كرد: از معروفاتي كه در قيام عاشورا مورد توجه امام حسين(ع) بوده اقامه نماز است كه بر اين اساس هيات هاي مذهبي بايد نماز ظهر عاشورا را با شكوه تر از روزهاي ديگر برگزار كنند.

وي با بيان اينكه نظارت عمومي در بحث امر به معروف و نهي از منكر بايد توسط تشكل‌هاي مردمي انجام شود، اظهار كرد: 15 درصد از مصاديق برخورد با مفاسد و منكرات به منظور احياي امر به معروف و نهي از منكر، نظارت خاص، قانوني و قضايي است كه بايد توسط دستگاه‌هاي قضايي و اطلاعاتي انجام شود.

160 مبلغ در سطح استان همدان درماه محرم به ترويج و اداي فريضه امر به معروف و نهي از منكر مي پردازند.

7530/2624

سرخط اخبار استان‌ها