۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81370647
T T
۰ نفر
پيكر فرمانده و دانش آموز شهيد دفاع مقدس در مراغه تشييع شدند

مراغه - ايرنا - پيكر پاك شهيد حسين كفاشيان فرمانده گردان اميرالمومنين(ع) لشكر عاشورا و بهرام عباس نژاد دانش آموز شهيد در مراغه تشييع و به خاك سپرده شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، اقشار مختلف مردم اين شهرستان با شركت درآيين تشييع پيكر اين شهيدان با آرمان هاي امام راحل، شهدا و ولي امر مسلمين تجديد بيعت كرده و آمادگي خود را براي حفاظت از انقلاب و ميهن اسلامي اعلام كردند.

درآيين تشييع پيكر اين شهيد نيروهاي نظامي و انتظامي، روساي ادارات، خانواده هاي شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم مراغه حضور داشتند.

شهيدان ' حسين كفاشيان ' و ' بهرام عباس نژاد ' در عمليات تفحص در منطقه ماووت شناسايي شده كه درخرداد ماه سال هاي 1366 و1367 در ماووت به شهادت رسيده اند.

اين دو شهيد تاكنون مفقودالاثر شناخته شده بودند كه پس از 26 سال با شناسايي پيكرهاي آنان، به زادگاه خود باز مي گردند.

شهيد ' حسين كفاشيان ' در سال 1329 متولد و در جواني وارد ارتش شد و در جنگ تحميلي به عنوان افسر ارتش و همچنين فرمانده گردان اميرالمومنين(ع) لشكر عاشورا همپاي همرزمان خود از كيان انقلاب اسلامي و تماميت ارضي كشور دفاع كرد.

اين شهيد در روز 24 خرداد سال 66 پس از 22 ماه حضور در جبهه شهيد شد.

شهيد 'بهرام عباس نژاد' نيز در اولين روز از سال 1349 متولد و در جواني وارد بسيج و سپاه مراغه شده و در18 سالگي 24 خرداد سال 67 و در جريان عمليات بيت المقدس 3 و در ارتفاعات ماووت به درجه رفيع شهادت نائل شد.

شهرستان مراغه در جريان دفاع مقدس يكهزار و 400 شهيد گلگون كفن تقديم انقلاب كرده است.

7483/590/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها