۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81370642
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان خواستار تلاش جمعی برای دستگیری عامل اسید پاشی شد

اصفهان-ایرنا- نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان خواستار همكاری مردم و مسئولان برای دستگیری عامل اسید پاشی شد و گفت : بر همه مردم واجب شرعی است كه برای دستگیری عامل اسیدپاشی كمك كنند تا او بسزای اعمالش برسد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید یوسف طباطبایی نژاد ' در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مسجد امام این شهر افزود : كسانی كه این اقدام پلید را انجام دادند متدین نیستند، زیرا این حركت پلید ضایعه ای درد ناك برای فرد و جامعه است .

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح كرد: مسئله اسید پاشی دراصفهان هیچ ربطی به بی حجابی و امر به معروف و نهی از منكر ندارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به شیطنت های رسانه های دشمن بخصوص بی بی سی و رادیو فردا در زمینه اسید پاشی اصفهان و ربط آن به امربه معروف و نهی ازمنكر ازعملكرد برخی رسانه ها ونشریات داخلی در حوادث اسیدپاشی اصفهان بشدت انتقاد كرد و افزود : این رسانه ها آب درآسیاب دشمن می ریزند وخوشبختانه مردم ما بصیر هستند .

امام جمعه اصفهان با بیان اینكه نیروهای امر به معروف و نهی از منكر تربیت شده هستند تصریح كرد: آنها روایت پیامبر اسلام را می دانند كه فرمودند با محبت امر به معروف و نهی منكر كنید.

امام جمعه اصفهان از دستگاه قضایی خواست تا با این موضع را پیگیری و با با عاملان برخورد كند .

نماینده ولی فقیه در استان اظهار كرد: امربه معروف و نهی از منكرجزو ضروریات دین است و اگر كسی آن را قبول نداشته باشد كافر و نجس است.

وی با اشاره به اهمیت امربه معروف ونهی از منكردر اسلام گفت: امام حسین (ع) فرمود علت قیام من امربه معروف و نهی از منكر است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) تصریح كرد: تمام اعمال خوب و جهاد در راه خدا در مقابل امربه معروف مانند قطره است.

وی با بیان اینكه حضرت ابا عبدالله حسین برای ادای فریضه امر به معروف ونهی از منكر قیام كرد گفت: امر به معروف و نهی از منكر در اصل هشتم قانون اساسی نیزآمده است.

وی بیان اینكه مردم نسبت به هم باید نظارت داشته باشند گفت: متاسفانه بعد از 35سال تازه در مجلس شورای اسلامی قانون امرو به معروف و نهی از منكر را مطرح كردند.

امام جمعه اصفهان درپایان وضعیت و روال زندگی در اصفهان را عادی و آرام ارزیابی كرد

* نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ازجمله شخصیتهایی است كه بلافاصله پس انتشار اخبار اسیدپاشی در اصفهان این اقدام را بشدت محكوم كرد .

آیت الله سید 'یوسف طباطبایی نژاد' (27/ مهرماه گذشته در مصاحبه اختصاصی با ایرنا، اسید پاشی به افراد را تحت هر عنوانی بشدت محكوم كرد و خواستار بررسی دقیق این مسئله شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، همگان را به پرهیز از شتابزدگی و خود داری از قضاوت عجولانه توصیه كرد و افزود: دستگاههای امنیتی استان بصورت جدی پیگیر این مسئله می باشند؛ لذا نسبت دادن ارتكاب این جرم به گروههای مختلف بدون اثبات، خلاف شرع است .

پ/8114 / 556

سرخط اخبار استان‌ها