۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۴۱
کد خبر: 81369843
T T
۰ نفر
رییس فدراسیون: پایگاههای قهرمانی قایقرانی در استانهای مستعد ایجاد می شود

ارومیه – ایرنا - رییس فدراسیون قایقرانی از راه اندازی و افتتاح پایگاه های قهرمانی در استانها و شهرستانهای مستعد كشور خبر داد.

غلامرضا امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سفر به استانها و بازدید از امكانات هیات های شهرستانی در راستای ایجاد پایگاه های قهرمانی در دستور كار فدراسیون قرار دارد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی با داشتن قهرمانانی همچون محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی و ورزشكارانی در تیم هشت نفره روئینگ و طاهر كبوتری و سیمین خیاطی افشار به عنوان مربیان تیم ملی یكی از قطب های مهم قایقرانی كشور است.

امینی اظهار كرد: هم اكنون تشكیل پایگاه قهرمانی دختران را در شش استان آغاز كرده ایم و 100 فروند قایق برای تجهیز و استفاده در این پایگاه ها تامین شده است.

وی افزود: سد «شهرچایی» ارومیه نیز به عنوان استانداردترین كمپ تیم ملی روئینگ كشور محسوب می شود و برگزاری اردوهای تیم ملی در این سد برای آماده سازی ملی پوشان بسیار موثر و تاثیرگذار است.

امینی گفت: افتتاح پایگاه قهرمانی رشته بادبانی در مهاباد و رشته آبهای آرام در ماكو از مهمترین اهداف ما برای رشد و توسعه قایقرانی است و بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

وی در ادامه از تلاش مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و رییس هیات قایقرانی استان قدردانی كرد و افزود: مسئولان استان در اعزام 10 ورزشكار و دو مربی به بازیهای آسیایی اینچئون متحمل زحمات فراوان شدند و فدراسیون را در این امر مهم یاری كردند.

رییس فدراسیون قایقرانی صبح پنجشنبه برای بازدید از امكانات سخت افزاری آذربایجان غربی در این رشته ورزشی به شهر ارومیه سفر كرده است.

وی پس از بازدید از هیات قایقرانی آذربایجان غربی و گفت و گو با مسئولان ورزش استان، در مراسم سالگرد دریادار شهید 'ناصر فراهانی' از شهدای هشت سال دفاع مقدس كه با حضور امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و معاونانش امروز در شهرستان خوی برگزار می شود، حضور پیدا می كند.

7126/581/ 607
۰ نفر