۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 81369573
T T
۰ نفر

ابتكار در يك نگاه

۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 81369573
ابتكار در يك نگاه

تهران- ايرنا- روزنامه ابتكار در صفحه نخست شماره روز پنج شنبه تيترهاي «سرنخ هاي تازه از اسيدپاشان اصفهان» و «وزارت علوم سه قفله شد» را بررسي كرد.

اين روزنامه تيتر يك را به موضوع سرنخ هاي تازه از اسيدپاشان اصفهان، اختصاص داد. سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده ناجا نيز درباره انتشار تصويري از متهم احتمالي اسيدپاشي تصريح كرد: با مشخصاتي كه قربانيان و يا آنهايي كه در معرض تهديد قرار گرفته بودند، از متهم تصويري ترسيم و تصوير نگاري كرده و آن را بررسي مي‌كنيم. اين عكس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ هستند و ما فعلا نمي‌توانيم در اين خصوص مطلبي را قطعي اعلام كنيم چرا كه متهم در همه جا با چهره باز ديده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال مي‌كنيم و اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.

روزنامه ابتكار به عنوان وزارت علوم سه قفله شد، پرداخت و نوشت: سومين گزينه دولت براي هدايت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري هم از سوي مجلس رد شد تا تقريبا در نيمي از عمر يك ساله دولت روحاني، اين وزارتخانه با سرپرست اداره شود. پيش از محمود نيلي احمدآبادي، رضا فرجي‌دانا و جعفر ميلي‌منفرد نيز براي تكيه زدن بر صندلي دفتر طبقه چهاردهم ساختمان وزارت علوم از سوي دولت يازدهم مطرح شده بودند. ميلي‌منفرد كه همچون نيلي احمد‌آبادي در رسيدن به اين دفتر ناكام ماند و فرجي‌دانا هم كه از پيچ و خم راي اعتماد مجلس عبور كرد، چند ماه بعد زير تيغ استيضاح رفت.

1+5 در جستجوي حاصل جمع، تيتر ديگر اين روزنامه است. اردوگاه 1+5 به تكاپو افتاده است و در روزهاي پاياني ضرب الاجل توافق ژنو رايزني هاي فشرده اي را انجام مي‌دهد. گروه شش كشور براي آينده مذاكرات هسته اي و دستيابي به توافق جامع با ايران جلسات متعددي را تدارك ديده است. درهمين راستا ديشب جان كري در وزارت خارجه آمريكا ميزبان كاترين اشتون رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا بود.پيش از اين نيز نمايندگان شش كشور در لندن گردهم آمدند تا نظرات خود درباره ادامه مذاكرات با ايران را هماهنگ كنند. تا پايان ضرب الاجل تعيين شده براي رسيدن ايران و گروه 1+5 به توافق جامع و نهايي تنها 25 روز باقي است. از آخرين دور مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در وين، نزديك به دو هفته مي‌گذرد و از آن تاريخ تاكنون دو طرف تنها يك دور مذاكره آن هم در سطح كارشناسي به فاصله چند روز پس از هشتمين دور مذاكرات جامع هسته اي برگزار كردند. با وجود آنكه فرصت كمي تا پايان ضرب الاجل تعيين شده باقي مانده است تاكنون ميان ايران و 1+5 هيچ قرار مذاكره تازه اي قطعي نشده است.

روزنامه ابتكار با بازتاب موضوع آغاز فعاليت پليس برق در كشور، نوشت: همزمان با تدوين سناريوهاي ضربتي كاهش تلفات برق، شناسايي انشعابات غير مجاز و سارقان برقي در صدر اين برنامه ويژه وزارت نيرو قرار گرفته تا با آموزش و آغاز فعاليت پليس برق، در كوتاه ترين زمان امكان شناسايي سارقان و انشعابات غير مجاز در كشور فراهم شود.



**9128**
۰ نفر