۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81369493
T T
۰ نفر
معاون اجرایی رییس جمهوری از راه آهن اینچه برون به گرگان بازدید كرد

گنبدكاووس - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهوری روز پنجشنبه از روند اجرایی پروژه فرا ملی راه آهن اینچه برون به گرگان در شمال گنبدكاووس بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، '‌محمد شریعتمداری '‌ روز پنج شنبه در بازدید از این پروژه كه در 85 كیلومتری شمال مركز شهرستان گنبدكاووس قرار دارد، از نزدیك در جریان آخرین وضعیت آن و مراحل ساخت پل مشترك بین ایران و تركمنستان قرار گرفت.

راه آهن اینچه برون - گرگان سه كشور ایران، تركمنستان و قزاقستان را به یكدیگر وصل می كند.

معاون رییس جمهوری را در این بازدید 'علی اصغر احمدی' معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری، استاندار گلستان، مدیر كل راه آهن شمال كشور همراهی می كردند.

طول راه‌ اهن گرگان - اینچه برون - اترك - بركت در 3 كشور قزاقستان، تركمنستان و ایران حدود 908 كیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شده كه 120 كیلومتر آن در قزاقستان، 700 كیلومتر در تركمنستان و 88 كیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی كشورهای ' سی.آی.اس ' (CIS) را به خلیج فارس و كشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌كند.

راه آهن اینچه برون - گرگان بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه كشور ایران، قزاقستان و تركمنستان است كه از ناحیه 'اوزن' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به كشور تركمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترك در خاك ایران از اینچه برون به ایستگاه گرگان متصل خواهد شد، ‌این خط ریلی در محدوده اترك در منطقه داشلی برون و اینچه برون از خاك تركمنستان خارج می‌شود.

شهرستان 325 هزار نفری گنبدكاووس در شرق استان گلستان قرار دارد.

/622/