۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81369483
T T
۰ نفر

گنبدكاووس - ايرنا - معاون اجرايي رييس جمهوري از روند اجرايي پروژه راه آهن اينچه برون به گرگان در شمال گنبدكاووس بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، '‌محمد شريعتمداري '‌ روز پنج شنبه در بازديد از اين پروژه كه در 85 كيلومتري شمال مركز شهرستان گنبدكاووس قرار دارد، از نزديك در جريان آخرين وضعيت آن و مراحل ساخت پل مشترك بين ايران و تركمنستان قرار گرفت.

راه آهن اينچه برون - گرگان سه كشور ايران، تركمنستان و قزاقستان را به يكديگر وصل مي كند.

معاون رييس جمهوري را در اين بازديد 'علي اصغر احمدي' معاون هماهنگي و امور اجرايي نهاد رياست جمهوري، استاندار گلستان، مدير كل راه آهن شمال كشور همراهي مي كردند.

طول راه‌ اهن گرگان - اينچه برون - اترك - بركت در 3 كشور قزاقستان، تركمنستان و ايران حدود 908 كيلومتر و در شرق درياي خزر ساخته شده كه 120 كيلومتر آن در قزاقستان، 700 كيلومتر در تركمنستان و 88 كيلومتر در ايران قرار دارد و اين خط ريلي كشورهاي ' سي.آي.اس ' (CIS) را به خليج فارس و كشورهاي جنوب شرق آسيا متصل مي‌كند.

راه آهن اينچه برون- گنبدكاووس - گرگان بخشي از پروژه ريلي بزرگ سه كشور ايران، قزاقستان و تركمنستان است كه از ناحيه 'اوزن' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق درياي خزر به كشور تركمنستان رسيده و پس از عبور از محدوده اترك در خاك ايران از اينچه برون به سمت شمال گنبدكاووس و در نهايت به ايستگاه گرگان متصل خواهد شد، ‌اين خط ريلي در محدوده اترك در منطقه داشلي برون و اينچه برون از خاك تركمنستان خارج مي‌شود.

شهرستان 325 هزار نفري گنبدكاووس در شرق استان گلستان قرار دارد.

/622/587
۰ نفر