۸ آبان ۱۳۹۳، ۰:۱۳
کد خبر: 81369186
T T
۰ نفر
بان كی مون برگزاری انتخابات در شرق اوكراین را خلاف قانون اساسی این كشور خواند

نیویورك-ایرنا-دبیر كل سازمان ملل روز چهارشنبه برگزاری انتخابات نوامبر در شرق اوكراین را نقض قوانین ملی و قانون اساسی اوكراین خواند و از طرفین درگیر در این كشور خواست تا با احترام به مفاد توافقنامه مینسك اختلافات خود را از طریق مذاكره حل كنند.

بان كی مون دبیر كل سازمان ملل در بیانیه ای كه توسط سخنگوی وی منتشر شد، تصریح كرده است كه برگزاری چنین انتخاباتی نقض آشكار پروتكل و توافقنامه مینسك به شمار می رود.

وی همه طرفین در گیر در این كشور را ملزم دانسته است تا از مفاد این توافقنامه كه در پنجم سپتامبر امسال به امضای طرفین رسیده است، پیروی كنند و به آن احترام بگذارند.

در روز پنجم سپتامبر نمایندگان كشور های اوكراین و روسیه به همراه نمایندگان جمهوری های دونتسك و لوگانسك در پی گفت و گوهای طولانی در شهر مینسك پایتخت كشوربلاروس و با حمایت سازمان امنیت و همكاری اروپا توافقنامه ای را مبنی بر آتش بس همه جانبه و فوری و از سرگرفتن مذاكرات جهت حل اختلافات موجود به امضا رساندند.

بان كی مون در بیانیه امروز خود ضمن تاكید بر اهمیت بازگشت ثبات به اوكراین و حفظ حاكمیت ملی و تمامیت ارضی این كشور از طرفین درگیری ها خواسته است تا با خود داری از اقدامات تحریك آمیز به میز مذاكره بازگردند و با احترام به مفاد پروتكل مینسك اختلافات خود را از طریق گفتگو حل كنند.

اروپام-4-541**1917

سرخط اخبار جهان