۷ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81367885
T T
۰ نفر
محمد امین پور: معنای برخی رمزگویه های «قیصر» نزد خودش ماند

دزفول - ایرنا - 'محمد امین پور' از برادرش قیصر به عنوان فردی ساده، صادق و صمیمی نام برد و گفت: برخی اشعار او كدگذاری شده وی معنای این رمزگویه ها تنها نزد خودش ماند.

محمد امین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قیصر هیچگاه قصد مطرح كردن خود و خودنمایی نداشت به گونه ای كه وقتی كتابی از او چاپ می شد كمتر با رسانه ها مصاحبه می كرد.

وی همچنین در خصوص آثار به جای مانده از قیصر كه در دوران حیاتش به چاپ نرسید افزود: خاطرات شخصی وی نیز كه برخی به زبان محلی نوشته شده باقی مانده كه هنوز چاپ نشده است.

برادر قیصر امین پور گفت: برخی قسمت ها و مطالب برجای مانده از قیصر كدگذاری شده كه تنها خودش معنای آنها را متوجه می شد.

وی از شاعران، نویسندگان و هنرمندانی كه در محفل بزرگداشت قیصر امین پور شركت كرده و همواره یاد و خاطره وی را گرامی می دارند قدردانی كرد و افزود: دوستان قیصر نهایت لطف را نسبت به ایشان داشته اند.

وی در خصوص تكمیل نشدن كار ساخت آرامگاه قیصر در گتوند نیز گفت: در وضعیت بد اقتصادی كنونی و در حالیكه بسیاری از طرح ها و پروژه هایی عمرانی در كشور به دلیل مشكل بودجه نیمه تمام مانده حرف زدن در مورد تكمیل آرامگاه قیصر بی انصافی در حق مردم است.

امین پور از مسوولان و دوستان قیصر در برگزاری آیین های بزرگداشت این شاعر ملی تجلیل كرد.

تنفس صبح ، در كوچه آفتاب ، آینه های ناگهان ،گزینه اشعار ، گل ها همه آفتاب گردانند شعر و كودكی و دستور زبان عشق از جمله آثار قیصر امین پور است.

قیصر امین پور دوم اردیبهشت ماه سال 1338 در گتوند متولد شد و هشتم آبانماه سال 86 بر اثر بیماری در بیمارستان دی تهران درگذشت.

هفتمین سالروز درگذشت شاعر و نویسنده توانا قیصر امین پور پنجشنبه هشتم آبان با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان و مسوولان كشوری و استانی در زادگاه این شاعر نامی در گتوند برگزار می شود.

538/7278/648
۰ نفر