۷ آبان ۱۳۹۳، ۸:۱۶
کد خبر: 81367746
T T
۰ نفر

استاندار فارس: پليس آب در استان تشكيل مي شود

۷ آبان ۱۳۹۳، ۸:۱۶
کد خبر: 81367746
استاندار فارس: پليس آب در استان تشكيل مي شود

شيراز- ايرنا- استاندار فارس گفت: به منظور حفاظت از منابع آبي و جلوگيري از برداشت بي رويه و غيرمجاز آب پليس آب در اين استان تشكيل خواهد شد.

به گزارش ايرنا، سيد محمد احمدي، سه شنبه شب در گردهمايي فرمانداران استان كه در محل سد درودزن برگزار شد، حفظ منابع آبي را از دغدغه هاي مديران ارشد كشور دانست و افزود: همه مسوولان بايد براي حفظ منابع آبي تلاش كنند.

وي ادامه داد: درياچه هاي استان در مقطعي محل مهاجرت گونه هاي مختلف پرندگان بود اما امروز بسياري از چشمه هاي فارس خشك شده و درياچه ها و تالاب هاي اين استان به درياچه نمك تبديل شده است.

او اظهار كرد: با نابودي محيط زيست و منابع آب، قدرت ملي كشور از بين خواهد رفت به همين دليل اولويت هاي رييس جمهوري در وهله اول محيط زيست، سپس آب و بعد از آن سياست خارجي است.

احمدي، با اشاره به پيشتازي استان در كشور در زمينه اطلاع رساني نسبت به بحران آب و ايجاد آمادگي در افكار عمومي گفت: فرمانداران و مديران استان موظفند در سخنراني ها و جلسات خود به موضوع آب و كمبود آن در استان بپردازند تا حساسيت جامعه در اين خصوص برانگيخته شود.

استاندار فارس، تداوم خشكسالي و نابودي منابع آبي را زمينه ساز مهاجرت گسترده مردم به شهرهاي بزرگ دانست و گفت: پر كردن چاههاي غيرمجاز با حمايت دستگاه قضايي و همكاري نيروي انتظامي از سوي فرمانداران استان در دست پيگيري است كه شهرستان كازرون در اين زمينه پيشتاز ديگر شهرستانها است.

احمدي اضافه كرد: كف شكني چاهها و بهره برداري بيش از حد از آبهاي زيرزميني حاصلي جز نابودي منابع آبي در پي ندارد و موجب بروز مشكلات فراوان براي ساكنان ان مناطق مي شود.ك/2

678/ 667

سرخط اخبار استان‌ها