۶ آبان ۱۳۹۳، ۲۰:۱۴
کد خبر: 81367577
T T
۰ نفر
عراق براي همكاري مشترك آموزشي با ايران اعلام آمادگي كرد

آبادان- ايرنا- معاون پارلماني وزير نفت عراق گفت: براي همكاري مشترك آموزشي با شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران آماده ايم.

دكتر 'عبدالهادي الحساني' عصر سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين همكاري ها مي تواند در زمينه آموزش زبان انگليسي، رايانه، فناوري و اطلاعات، مهندسي، استخراج نفت، برق و ساير موارد باشد.

وي انتقال تجارب علمي را اساسي ترين راه براي رسيدن به پيشرفت جوامع بشري و رفع نياز آنها به اطلاعات و فناوري در زمينه هاي مختلف دانست و گفت: از سال 2003 تاكنون و از زمان سقوط نظام سلطه صدام، دوره هاي آموزشي مختلفي در لندن، عراق و بصره برگزار كرديم و اين آمادگي را داريم كه براي كسب تجربه هاي بيشتر با ديگر كشورها در زمينه هاي آموزش و تربيت نيروي كاري متخصص در شركت نفت همكاري مشترك داشته باشيم.

معاون پارلماني وزير نفت عراق شركت IOEC ايران را شركتي با تجربه خواند و اضافه كرد: برگزاري دوره هاي آموزشي مختلف توسط اين شركت در خرمشهر باعث فقر زدايي و رفع محروميت از اين شهرستان مي شود و امتيازي بسيار مهم براي انتقال ارزش هاي كاري در جوامع مختلف اسلامي مي باشد.

وي گفت: مردم عراق مانند ملت ايران اسلامي اراده و ايماني قوي متكي به خدا و ائمه معصومين دارند و با خودباوري بر گرفته از ايثار و از خود گذشتگي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در برابر ظلمان ايستاده اند و اميد خدا بر باطل پيروز مي شوند و داعش را ذليل مي كنند.

7100/7279/551