۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81366872
T T
۰ نفر
بيش از 16 هزار تن كيوي از مرز آستارا به كشورهاي خارجي صادر شد

آستارا ـ ايرنا ـ مدير جهاد كشاورزي شهرستان آستارا از صادرات 16 هزار و 747 تن كيوي از مرز زميني آستارا به كشورهاي خارجي خبر داد.

ايرج شياركار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: محصول كيوي از ابتداي سال جاري تا پايان مهرماه به ميزان 16 هزار و 747 تن به كشورهاي روسيه ، قزاقستان و گرجستان صادر شده است.

وي با اشاره به اينكه ميزان صادرات كيوي از مرز آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد يافته است ، افزود: نخستين بار احداث باغ هاي بزرگ و پربار كيوي در سطح استان گيلان در شهرستان آستارا آغاز شد و امروز كيوي از نظر ارزش اقتصادي به يك ميوه پرطرفدار و با اهميت در بازار منطقه تبديل شده است.

وي اظهار كرد: 90 درصد محصول كيوي شهرستان آستارا به خارج از كشور صادر مي شود.

وي با اشاره به اينكه برداشت كيوي در باغ هاي شهرستان تا پايان آبان ماه ادامه مي يابد ، افزود: شهرستان آستارا داراي 450 هكتار باغ كيوي است.

مدير جهاد كشاورزي آستارا بيان كرد: پيش بيني مي شود تا پايان زمان برداشت مجموع ميزان توليد كيوي در شهرستان آستارا به 13 هزار و 500 تن برسد.

به گزارش ايرنا ، شهرستان مرزي و بندري آستارا با 85 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزي جمهوري آذربايجان ، از مبادي مهم صادرات و واردات كشور محسوب مي شود.ك3

7105 / 535/604