۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸
کد خبر: 81366756
T T
۰ نفر
با سرمایه گذاری بخش خصوصی / گردشگری چشمه های آبگرم دهلران رونق می گیرد

ایلام- ایرنا - مدیركل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ایلام گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی گردشگری چشمه های آب گرم دهلران با توجه به خاصیت درمانی آنها رونق می گیرد.

'عبدالمالك شنبه زاده' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یك سرمایه گذار بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت ها و ایجاد امكانات رفاهی در محل چشمه های آبگرم دهلران اعلام آمادگی كرده كه اینك در حال پیگیری مقدمات اولیه طرح است.

وی تاكید كرد: چشمه های آبگرم در هر كشور و منطقه ای فرصتی مناسب برای جذب گردشگر و توریست بویژه بدلیل داشتن خاصیت های درمانی در بخش آب درمانی محسوب شده و از اهمیت بسرایی برخوردار است.

شنبه زاده اظهار كرد: با توجه به مخروبه بودن بخشی از سالن های پیرامون چشمه های آبگرم دهلران، توسعه زیرساخت ها و ایجاد امكانات رفاهی مناسب در این منطقه از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی، در حال بررسی است.

وی گفت: سالانه تعداد زیادی گردشگر بدلیل خواص درمانی این چشمه ها به استان ایلام و شهرستان دهلران سفر می كنند كه در صورت توسعه امكانات علاوه بر رونق گردشگری باعث معرفی بیشتر ناشناخته های استان به مردم كشورمان می شود.

شنبه زاده یادآور شد: چشمه های آبگرم دهلران به سبب اهمیت بالا در سال 55 توسط محیط زیست ثبت ملی شده اند، دارای خواص گوگردی بوده و طبق بررسی های كارشناسان استفاده از آنها در درمان انواع بیماری های پوستی، مفصلی مناسب است.

وی خاطر نشان كرد: با توجه به ارایه طرح توجیهی سرمایه گذار بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت های در محل چشمه های آبگرم، ایجاد تاسیسات گردشگری، استخر، امكانات رفاهی و تفریحی و فضای سبز برای این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری كرد با اجرای طرح سرمایه گذاری در این منطقه علاوه بر توسعه صنعت گردشگری، اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان ایلام و شهرستان دهلران فراهم شود.

چشمه های آبگرم با خواص درمانی و گوگردی در فاصله 3 كیلومتری شهر دهلران در دامنه سیاه كوه و نزدیك به غار خفاش قرار دارد. این چشمه آبگرم با دمای حدود 50 درجه سانتیگراد، دارای چشمه های بهداشتی و استخرهای لجن درمانی است كه اهمیت درمانی خاصی دارند.

آب این چشمه ها در طول روز با توجه به انعكاس نور خورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می دهد.

این چشمه آبگریم دارای خواص درمانی زیادی برای درمان بیماری رماتیسم، حساسیت، دمل، زخم ها و همچنین شكستگی استخوان، درد های مفصلی و كوفتگی است.

شهرستان مرزی دهلران در فاصله 220 كیلومتری مركز ایلام واقع است.

7177/712