۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۰۶
کد خبر: 81366356
T T
۰ نفر
تجمع حسينيان اردبيل در چهار امامزاده استان اردبيل برگزار شد

اردبيل - ايرنا- تجمع حسينيان اردبيل شامگاه دوشنبه درچهار امامزاده در شهرستان هاي اردبيل ، مشگين شهر ، خلخال و گرمي مغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايران ايرنا، در شهرستان اردبيل تجمع حسينيان در امازاده صدرالدين ، در خلخال در امامزاده پير سلمان(ع) ، در مشگين شهر در امامزاده سيدسليمان(ع) شهر فخرآباد و در شهرستان گرمي مغان در امامزاده سيد محمد بن محمد حنفيه(ع) شهرستان گرمي برگزار شد.

در شهرستان اردبيل مردم موم و عزادار اردبيل با تجمع در آستان مقدس امامزاده سيدصدرالدين(ع) به عزاداري و نوحه سرايي پرداختند .

در اين آيين حجت الاسلام نجات فياضي در سخناني به تشريح فلسفه نهضت عاشورا پرداخته و آن را عامل اساسي در حيات و دوام اسلام محمدي ذكر كرد.

وي با تاكيد بر پرهيز از هرگونه اعمال خرافي در عزادري هاي حسيني بيان كرد: دشمنان از عزاداري خالص براي امام حسين و تبيين فلسفه عاشورا كه همانا ظلم ستيزي مسي باشد در هراس است.

در اين اجتماع نادر جوادي، عبدا... داداشي، سيد محمد عاملي و محمد باقر منصوري از مداحان اهل بيت (ع) نيز در رثاي رثاي سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدا...(ع) و ياران باوفايش در كربلا به نوحه سرايي پرداختند.

530

سرخط اخبار استان‌ها