۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۱۹
کد خبر: 81362969
T T
۰ نفر

عملیات اجرایی شهرك صنعتی شماره 2 ایلام آغاز شد

۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۱۹
کد خبر: 81362969
عملیات اجرایی شهرك صنعتی شماره 2 ایلام آغاز شد

ایلام- ایرنا- مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست شهرك صنعتی شماره دو ایلام خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'مرتضی دارایی' روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشكلات راه اندازی شهرك صنعتی شماره دو ایلام گفت: سال 84 زمینی به گستره 75 هكتار در منطقه 'گله جار' و نزدیكی مجتمع پتروشیمی ایلام به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی و صنایع پایین دست برای احداث شهرك صنعتی شماره دو خریداری شد كه با وجود گذشت 9 سال تاكنون بلا استفاده مانده بود.

وی ادامه داد: با توجه به راه اندازی واحد پتروشیمی ایلام و لزوم توسعه و ایجاد صنایع پایین دستی، این شهرك باید فعال می شد اما به سبب قرار گرفتن در محدوده منابع طبیعی و عرصه های جنگلی با مخالفت اداره كل منابع طبیعی استان مواجه شد.

وی افزود: راه اندازی شهرك صنعتی شماره دو ایلام با وجود هزینه 27 میلیارد ریالی برای تهیه و خرید زمین، ساخت پل و فعالیت های زیرساختی به علت قرار داشتن در منطقه ای جنگلی همچنان بلاتكلیف مانده بود.

دارایی گفت: سرانجام پس از سال ها پیگیری از سوی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر اردیبهشت گذشته رییس جمهوری و هیات دولت تدبیر و امید به استان، موافقت وزیر جهاد كشاورزی برای احداث این شهرك صنعتی به هدف راه اندازی صنایع پایین دست مجتمع پتروشیمی ایلام در منطقه مورد نظر اخذ شد.

مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی ایلام با اشاره به دستور وزیر جهاد كشاورزی برای احداث این شهرك با رعایت قطع نكردن درختان بیش از قطر 10 سانتی متر گفت: نشست ویژه ای با حضور استاندار و مسوولان دستگاه های متولی به همین منظور برگزار كه در آن بر اجرایی كردن دستور وزیر جهاد كشاورزی و آغاز به كار ساخت شهرك شماره دو ایلام تاكید شد.

وی ادامه داد: در این نشست به دستور استاندار ایلام، موافقت اداره منابع طبیعی استان برای تغییر كاربری 20 هكتار از اراضی تملك شده تصویب و اجرایی شد.

نشست بررسی مشكلات مربوط به زمین شهرك شماره دو با حضور استاندار، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه ریزی و مدیركل دفتر امور اقتصادی استانداری و مدیران سازمان های جهاد كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و امور اراضی برگزار كه سرانجام منجر به آغاز مرحله نخست اجرا و ساخت این شهرك صنعتی شد. ك/2

7177/565

سرخط اخبار استان‌ها