۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۵۳
کد خبر: 81361737
T T
۰ نفر

تجلیل از سیاست خارجی ایران در تركیه

۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۵۳
کد خبر: 81361737
تجلیل از سیاست خارجی ایران در تركیه

وان – در نخستین مجمع عمق بخشیدن به روابط بخش مالی ایران و تركیه در شهر وان تركیه، از سیاست خارجی واقع گرایانه ایران تقدیر و تاكید شد كه در نظام بین الملل كنونی رویكردی جز واقع گرایانه برای كشورها مشكل آفرین می شود.

به گزارش ایرنا، نخستین مجمع عمق بخشیدن به همكاریهای بخش مالی ایران و تركیه با همكاری دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران IPIS ، مركز پژوهشهای استراتژیك ترك آسیا ( تاسام TASAM ) ، استانداری وان و آژانس توسعه آناتولی شرقی روز جمعه در شهر وان تركیه برگزار شد.

'مراد بیلحان' معاون مركز پژوهشهای ترك آسیا (تاسام) در حاشیه نشست امروز كه با عنوان دیپلماسی عمومی و نقش آفرینی آن در روابط ایران و تركیه برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: ایران سیاست خارجی بسیار واقع گرایانه ای اجرا می كند.

وی افزود : ایران با این سیاست بسیار هوشمندانه و عاقلانه ، منافع ملی خود را حفظ و توسعه می دهد.

مراد بیلحان با اشاره به پیشینه فعالیت خود به عنوان سفیر تركیه در ایران گفت : ایران سیاست بسیار واقع گرایانه ای را دنبال می كند كه در مقابل ما در تركیه شاهد آن نیستیم و می بینیم كه تركیه در اجرا و تبیین سیاست خارجی خود احساسی عمل می كند.

او هدف این مجمع را كمك به توسعه و تعمیق روابط دوكشور دانست و گفت : در نشست های مختلف این نشست در طول دو روز در باره ابعاد مختلف همكاریها بحث خواهد شد .

خاورم/2011**1586*

سرخط اخبار جهان