۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81361491
T T
۰ نفر
سامانه 1690 از 15 آبان راه اندازی می شود

تهران - ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشاركت های اجتماعی ، سازمان های مردم نهاد و خیریه های سلامت اعلام كرد:‌سامانه 1690 ( مركز رسیدگی به شكایات مردم در حوزه پزشكی ) از 15 آبان ماه جاری در سراسر كشور راه اندازی می شود .

« سید محمد هادی ایازی »‌ روز جمعه در جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور و روسای نظام پزشكی های استان ها گفت‌:‌ این سامانه با شماره تلفن 1690 و با همكاری سازمان نظام پزشكی ، فعالیت خواهد داشت.

وی گفت :‌ در صورتیكه شهروندان شكایات خود را در این سامانه مطرح كنند ، وزیر بهداشت و رییس سازمان نظام پزشكی نیز در جریان این شكایات قرار می گیرند.

ایازی افزود ‌: پرونده به استان مربوطه احاله می شود و از طریق نظام پزشكی استان و تعزیرات پیگیری می شود.

وی این اطمینان را به هموطنان داد كه وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و همچنین رییس كل سازمان نظام پزشكی در جریان ثبت پرونده قرار می گیرند و در صورتیكه تخلف فرد محرز شود ، با وی برخورد قانونی می شود .

ایازی در عین حال گفت : تمام كار نظارتی به نظارت مردم ختم نمی شود بلكه باید خودمان هم نظارت ها را تقویت كنیم.



**بیمه ها بر كنترل اوراق پزشكی متعهد شده اند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت :‌طی جلساتی كه با سازمان نظام پزشكی و بیمه های تكمیلی و پایه داشتیم، این بیمه ها متعهد شدند، اوراق پزشك را كنترل كنند كه این موضوع حساسیت زیادی هم دارد.

وی با تأكید بر این كه باید در همان بیمارستان بر صورتحساب ها و هزینه های دریافت شده نظارت كنیم، گفت: مدیر فنی بیشترین نقش را در كنترل صورت حساب ها و هزینه های درمانی دارد كه باید در صورت وجود اشكال، آن را منعكس و گزارش كند تا اقدامات لازم با متخلف صورت گیرد.

ایازی همچنین درخصوص نحوه نظارت بر دریافت تعرفه ها در تهران گفت: با دستورالعملی كه طراحی شده است، 70 تا 80 درصد پزشكان، خودشان دقت لازم را خواهند داشت اما تعداد معدودی كه مرتكب تخلف شوند، با ساز و كار پیش بینی شده، به راحتی قابل شناسایی خواهند بود.

اجتمام(3)**1776**1440
۰ نفر