۲ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۷
کد خبر: 81361265
T T
۰ نفر
رشد موقت قیمت‌ نفت با انتشار خبر كاهش عرضه عربستان

تهران - ایرنا - پایگاه خبری بلومبرگ اعلام كرد كه انتشار برخی گزارشها از كاهش ٣٢٨ هزار بشكه‌ای عرضه نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر موجب رشد قیمت نفت شد كه به گفته كارشناسان امری موقتی است.

به گزارش ایرنا از بلومبرگ، یك منبع آشنا با سیاست های نفتی عربستان سعودی دیروز پنجشنبه گفت كه این كشور در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن روزانه ٣٢٨ هزار بشكه نفت كمتر به بازارهای جهانی عرضه كرده است.

براساس این گزارش، عربستان سعودی كه در ماه اوت روزانه ٩,٦٩ میلیون بشكه نفت به بازار عرضه كرده بود این میزان را در ماه سپتامبر به ٩.٣٦ میلیون بشكه در روز كاهش داد.

این در حالی است كه آخرین گزارش ماهانه اوپك تولید نفت عربستان سعودی در ماه سپتامبر را روزانه ٩,٧ میلیون بشكه بیان كرده بود.

انتشار خبر كاهش عرضه نفت عربستان در ماه سپتامبر موجب شد تا قیمت‌ نفت كه تا قبل از آن روند كاهشی را طی می‌كرد، افزایش یابد.

با این حال به گفته گریت زامبو یكی از معامله‌گران نفتی بازار «بایریخ لندسبانك» آلمان، افزایش قیمت نفت یك واكنش كوتاه مدت بوده و به نظر می‌رسد كه بازار بار دیگر به روند نزولی سابق بازگردد.

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به دلیل افزایش عرضه و كاهش تقاضا و همچنین كاهش رشد اقتصادی چین و اروپا، از چند هفته گذشه به شدت در حال كاهش است.

اقتصام(1)2022**1558
۰ نفر