۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81360884
T T
۰ نفر

صدیقی: رسالت دادگستری اجرای عدالت است

۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81360884
صدیقی: رسالت دادگستری اجرای عدالت است

جیرفت - ایرنا - مشاور رییس قوه قضائیه گفت: رسالت دادگستری این است كه عدالت را اجرا كند زیرا میزان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین كاظم صدیقی روز پنجشنبه در جمع قضات حوزه های قضایی جنوب كرمان در جیرفت ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی كنی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی افزود: این كه آمار دهیم چقدر پرونده داریم، افتخار نیست.

وی گفت: اگر دستگاه بهداشتی كشور هرچه درمانگاه بسازد باز كم بیاید این نشان می دهد مدیریت اشتباه است زیرا باید اول به فكر پیشگیری باشد كه مردم بیمار نشوند.

وی افزود: منشاء قاچاق و اعتیاد، بیكاری است و اگر مسوولان در بخش فرهنگ سرمایه گذاری كنند جامعه ما از نظر روحی و روانی سالم می ماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این كه در گزینش قضات باید برترین ها انتخاب شوند تصریح كرد: باید قضات در جامعه برترین ها باشند و هنگامی كه افراد را محاكمه می كنند باید خود را جای آنها قرار دهند یا فكر كنند كه اعضای خانواده خود را محاكمه می كنند.

وی بیان كرد: مال حرام همانند كف روی آب است زیاد دیده می شود اما بركتی ندارد و نباید مال حرام را وارد زندگی كنیم زیرا در زندگی انحراف ایجاد می كند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی از قرآن به عنوان نامه خداوند به بشریت یاد كرد و افزود: باید این نامه را بخوانیم تا ببینیم كه خداوند به ما چه نوشته است زیرا قرآن رمز هدایت بشریت است.

وی گفت: گاهی خود را متهم ببینید، وجدان خود را قاضی قرار دهید و در روند محاكه انصاف داشته باشید.

وی افزود: متهمان و محكومان نیز انسان هستند و باید احترام شوند و آن مقدار كه باید مجازات تحمل كند قانون حكم می كند و ما نباید كسی را مایوس كنیم.

مشاور رییس قوه قضاییه با بیان این كه زندان و مجازات بازدارنده است و هدایت نمی كند تاكید كرد: آیا شده كسی كه جرمی مرتكب می شود با اخلاق شما هدایت شود لذا باید با اخلاق خود مردم را هدایت كنیم.

وی همچنین با بیان این كه دشمن بنا دارد نظام ما را از بین ببرد گفت: فتنه ای كه امروز در سوریه و عراق است مقدمه ای برای ایران اسلامی می باشد.

وی خاطرنشان كرد: اگر استكبار بتواند تروریست ها را می فرستد كه اینجا هم مرتكب جنایت شوند و در هر فرصتی بتوانند این كار را انجام می دهند كه در این رابطه دستگیری هایی در ایران داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بیان كرد: داعش آموزش و تحركات دارد اما آنچه مهم است این كه ما را به جان هم می اندازند تا به اهداف خود برسند.

وی گفت: باید برای سلامتی خود و حفظ نظام صدقه دهیم زیرا اگر امنیت نباشد اگر غنی هم باشیم هیچ آرامشی نداریم.

وی با بیان این كه فتنه، باب را برای اختلاف های داخلی باز كرد افزود: گروهی ناخواسته خود را به مسیر فتنه می بردند كه باید تذكرات لازم را به این افراد داد.

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه ضد امنیت و آغازی برای یك چالش بود و باید با حفظ وحدت برای حفاظت از نظام تلاش كنیم.

وی در بدو ورود به جیرفت با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام كرد.ك/2

7444/8154