۱ آبان ۱۳۹۳، ۸:۴۸
کد خبر: 81360281
T T
۰ نفر
ارتقاء درجه شهرداري نگين شهر از سوي وزارت كشور ابلاغ شد

گرگان - ايرنا - مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري گلستان از ارتقاء درجه يكي ديگر از شهرداري هاي تابعه استان خبر داد و گفت: شهرداري نگين شهر با دو درجه ترفيع، از درجه يك به درجه سه ارتقاء پيدا كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، عبدالرضا چراغعلي در اين باره اظهار كرد: وزارت كشور در نامه‌اي با ارتقاء درجه شهرداري نگين شهر موافقت كرد و اين امر از سوي وزارت كشور و با بررسي هاي كارشناسي انجام شده است.

وي با بيان اين كه اين ارتقاء به استانداري گلستان و شهرداري نگين شهر رسما ابلاغ شده است، افزود: اين ارتقاء درجه توسط وزير كشور ابلاغ شده كه با همراهي و همكاري معاون هماهنگي امور عمراني استاندار و اين دفتر و همچنين حمايت و پيگيري مجموعه شهرداري و حمايت شوراي اسلامي شهر انجام گرفت.

وي اضافه كرد: در اين نامه كه به امضاي عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور رسيده ذكر شده است: بنابر بررسي هاي به عمل آمده و مستند به ضوابط تعيين شده از طرف سازمان امور اداري و استخدامي كشور، از بيست و يك مرداد ماه 93 ارتقاء آن شهرداري مورد تصويب قرار گرفت تا ملاك عمل قانوني قرار گيرد.

وي با ابراز خرسندي از موافقت وزارت كشور، اين تحول را مبناي تغييرات مثبت بعدي ارزيابي كرد و گفت: هر چه درجه شهرداري يك شهر بالاتر باشد از بودجه بيشتري برخوردار خواهد بود و امكان اجراي طرح هاي عمراني بهتر فراهم خواهد شد و اميدواريم اين اتفاق مبارك منجر به پيشرفت و توسعه شهري بيشتر نگين شهر شود.

نگين شهر كه در اسفند ۸۳ از سوي هيات وزيران به شهر ارتقاء يافت از توابع شهرستان آزادشهر محسوب مي شود كه فاصله آن تا مركز شهرستان ۶ كيلومتر و با مركز استان ۸۵ كيلومتر است.

مديركل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري در ادامه گفت: هم اينك استان گلستان داراي 29 شهر است كه شهرهاي 'تاتارعليا، مزرعه، سنگدوين، جلين، سرخنكلاته و فراغي درجه يك، فاضل آباد درجه 2، نوده خاندوز، انبارالوم، نگين شهر، سيمين شهر و اينچه برون درجه سه، دلند درجه چهار، نوكنده، خان ببين و مراوه تپه درجه پنج، آق قلا، بندرگز، راميان، گاليكش و گميش تپه درجه 6، آزادشهر، بندرتركمن، كردكوي، كلاله و مينودشت درجه هفت، علي آبادكتول درجه هشت، گنبدكاووس درجه 9 و گرگان داراي درجه 10 هستند.

چراغعلي افزود: در عين حال ارتقاء درجه شهرداري هاي گرگان از 10 به 11 و فاضل آباد از 2 به پنج و كلاله از هفت به هشت نيز در حال پيگيري است.

رتبه و درجه بندي شهرداري ها با شاخص هايي مانند تخصيص برخي اعتبارات ملي و استاني، تأثير در توسعه شهرستان (مركزيت استان) به عنوان يك شاخص، قدرت مانور بيشتر شهرداري در صدور مجوزات ساختماني و فروش تراكم، بهبود و ارتقاء چارت سازماني و افزايش سرانه خدماتي، توسعه سازمان هاي مستقل در شهرداري همچون حمل و نقل و ... سنجيده مي شود.

براي ارتقاء درجه شهرداري ها نيز شاخص هاي مهمي چون افزايش آمار جمعيت، بيلان و تفريغ بودجه، حسابرسي سه سال آخر، ارتقاء افزايش بودجه، موقعيت جغرافيايي و نيز اهميت سياسي و اجتماعي شهرها در هر دوره پنج ساله مورد ارزيابي قرار مي گيرد.

7479

سرخط اخبار استان‌ها