۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81359990
T T
۰ نفر
امر به معروف ونهی از منكر جامعه را از آسیب های اجتماعی دور می كند

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش گفت: توجه به فریضه بسیار مهم امر به معروف و نهی از منكر ،جامعه را از آسیبهای اجتماعی،گناهان،لغزشها و سایر ناهنجاری ها دور می كند.

به گزارش ایرنا، 'محمد اكبر چاكر زهی' روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای امر به معروف و نهی از منكر شهرستان افزود: دعوت به كارهای خیر و پسندیده، روش و شیوه انبیای بزرگ الهی ، بزرگان دین و دعوتگران راه حق و عدالت است.

وی بیان كرد: اجرای درست دستور خداوندی ،انجام كارهای نیك و دور شدن از منكر و زشتی ها به اسلام اعتبار و عظمت می بخشند.

وی اظهار كرد: براساس حدیث های گهر بار رسول مكرم اسلام (ص) تا زماني كه مردم امر به معروف و نهي از منكر كنند و در كارهاي نیك و تقوا به یاري یكدیگر بشتابند ، در خیر و سعادت به سر می برند.

وی تاكید كرد: اگر این فریضه بسیار مهم در جامعه اسلامی ترك و به فراموشی سپرده شود ،بركت از جامعه می رود، ظالمان بر آنان سلطه پیدا می كنند و نه در زمین و نه در آسمان یاوری خواهند داشت.

به گفته چاكر زهی، هر فردی از امت اسلامی منكري ببیند باید با دست و زبان آن را دور كند و اگر نتوانست در قلبش آن را بد بداند و این امر پایین‏ ترین درجه ایمان است. وی یاد آور شد: برحسب روایت و مستندات دینی هر كس امر به معروف و نهي از منكر كند، جانشین خدا در زمین و جانشین رسول(ص) اوست.

وی گفت: برگزاری نشست های علمی در موضوع امر به معروف و نهی از منكر و تربیت و تشكیل گروه های امر به معروف و نهی از منكر، تشكیل و حمایت از گروه های جهادی و اعزام به مراكز و مناطق جهت ترویج فرهنگ دینی بویژه فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر ، برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و همایش ها با شناسایی و معرفی اسوه های امر به معروف و نهی از منكر و ترویج روحیه این امر در عموم مردم و غیره به ترویج این فرضه مهم در جامعه كمك می كند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم الحرام و تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران گرانقدر ایشان در صحرای كربلا افزود: توجه به امر به معروف و نهی از منكر در این ایام مورد تاكید بوده؛ زیرا هدف مهم قیام امام حسین (ع)،احیای این فریضه ی بزرگ ،اصلاح جامعه و دور كردن مردم و حاكمان فاسد از زشتی ها است.

وی اظهارداشت: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منكر محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر بوده و برای رسیدن به این هدف به نظر می رسد كه باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهكارها و شیوه های عملی باشیم.

در این نشست ضمن تاكید بر اجرای با شكوه ویژه برنامه های ایام دهه محرم و حفظ وحدت،اخوت و برادری،در خصوص بهره گیری از شیوه های نوین امر به معروف و نهی از منكر در جامعه بحث و تبادل نظر شد.

خاش در 185 كیلومتری جنوب زاهدان مركز سیستان و بلوچستان واقع است. ك2

7312 /2047/

سرخط اخبار استان‌ها