۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵
کد خبر: 81359546
T T
۰ نفر
تاكیدات رهبری بر حفظ محیط زیست در نیروهای مسلح نقشه راه سیاست گذاری ها است

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مشترك سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تاكیدات رهبری بر حفظ محیط زیست در نیروهای مسلح نقشه راه سیاست گذاری ها است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتكار در این نشست كه به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با اشاره به فعالیت ها و نقش حفاظتی دو دستگاه، افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حفاظت از عرصه سرزمینی، كشور و هموطنان و سازمان حفاظت محیط زیست دفاع از عرصه طبیعت و محیط زیست و حق بهره مندی مردم از آب و خاك و زندگی سالم را به عهده دارد.

وی با اشاره به تاكید رهبری در خصوص حفظ محیط زیست از سوی نیروهای مسلح گفت: با توجه به صراحت بیانات و بخشنامه های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رعایت ضوابط و مقررات حوزه محیط زیست از سوی نیروهای مسلح كه در اصل بیان نقشه راه از سوی ایشان برای برنامه ریزی و سیاست گذاری در این خصوص است، هم افزایی و همكاری دو دستگاه به ویژه در زمینه های آموزشی و پژوهشی را بسیار راهگشا دانست.

وی مدیریت سبز به خصوص ماده 190 این طرح را از زمینه های بسیار مناسب همكاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: این اقدام علاوه بر منافعی كه برای محیط زیست كشور دارد، منافع مهمی از جمله صرفه جویی و مدیریت صحیح منابع برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را نیز به همراه دارد.

معاون رییس جمهوری با تاكید بر شباهت ماهوی فعالیت دو دستگاه در حفاظت و دفاع، اظهار كرد: همكاری بین دو دستگاه می تواند اثرات بسیار مثبتی در فعالیت ها و وظایف دو دستگاه داشته باشد.

*** تقدیر از اقدامات ارزنده وزارت دفاع در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر

ابتكار با اشاره به تفاهم نامه ای كه قرار است در آینده ای نزدیك میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا برسد، اظهار داشت: این تفاهم نامه علاوه بر ایجاد هم راستایی و هم افزایی درون سازمانی، انعكاس بین المللی و منطقه ای بسیار مثبتی خواهد داشت، زیرا بیانگر میزان پایبندی و اهمیت محیط زیست در نگاه نیروهای مسلح كشور است.

معاون رییس جمهوری ضمن تقدیر از اقدامات ارزنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آماده هر گونه همكاری و همراهی و پشتیبانی در این زمینه است.

ابتكار ضمن دعوت از متخصصان و شركت های فعال در زمینه موضوعات زیست محیطی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شركت در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست كه اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود، گفت: قطعا این حضور می تواند فرصت خوبی برای فعالیت در زمینه صنعت سبز باشد.

*** حفظ محیط زیست در نیروهای مسلح یك اصل است

همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینكه حفظ محیط زیست و توجه به مسایل این حوزه از اصول وی در حوزه اداره وزارتخانه مطبوعه خود است، گفت: بر همین اساس تمام تلاشمان بر این است كه صنایع آلاینده این دستگاه را حتی از حاشیه شهرها هم خارج كنیم و علاوه بر آن تمام ملاحظات زیست محیطی را نیز در فعالیت های خود در نظر بگیریم.

دهقان افزود: به منظور جلوگیری از هرنوع خسارتی بر محیط زیست و سلامت مردم، انجام تمام اقدامات صنعتی خود را منوط به كسب مجوزهای لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست كرده ایم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاكید كرد: متعهد می شوم تا زمانی كه در این مسوولیت هستم، با توجه به آگاهی كه از حساسیت های دولت در حوزه محیط زیست دارم، كمتر از شما برای محیط زیست حس دلسوزی و مسوولیت نداشته باشم.

وی افزود: به همین دلیل بود كه توزیع سلاح شكاری در داخل كشور را متوقف كردیم و كنترل و نظارت خود بر توزیع و واردات این نوع سلاح را در كشور افزایش دادیم.

در ادامه جلسه مباحث كاری مشترك بین دو دستگاه مطرح و مقرر شد به منظور دسترسی سریعتر به نتیجه مطلوب در فعالیت های مشترك، كارگروه هایی در زمینه های مختلف كاری میان دو دستگاه تشكیل و موضوعات را دنبال كند.

علمی ( 1 ) **9014**1440
۰ نفر