۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81359505
T T
۰ نفر
سردار نقدی: هدف دشمنان از تهاجم فرهنگی تغییر سبك زندگی اسلامی است

یاسوج - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور گفت: هدف اصلی دشمنان نظام و انقلاب از تهاجم فرهنگی و ضداخلاقی علیه ایران تغییر سبك زندگی ایرانی اسلامی به غربی و ایجاد شكاف در طبقات مختلف اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار' محمدرضا نقدی ' روزچهارشنبه در آیین تكریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید سپاه فتح كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: دشمن با توطئه های متعدد تلاش می كند كه ایمان، اخلاق و معنویت ملت ایران را دچار خدشه كند كه برای مقابله باید با روشنگری و اجرای برنامه های تربیتی مسیر تعالی كشور را پیش برد.

وی به نقشه‌های شوم دشمنان در زمینه ایجاد اختلاف در میان اقوام و مذاهب در كشور اشاره كرد و گفت: امروزه آنان اختلاف بین مذاهب، طوایف و حتی والدین با فرزندان را در دستور كار قرار داده اند كه باید انسجام و وحدت را به نحو مطلوبی حفظ و به كمال رساند.

نقدی افزود: كشورهای مختلف جهان پذیرفته اند كه بهترین و توانمندترین مكتب برای ایستادگی برابر ظلم و جور، اسلام بوده و در این خصوص ملت ایران به عنوان یك الگوی اسلامی برای آنها تبدیل شده است.

وی گفت: مقابل توطئه های دشمنان كه قصد دارند پاكی، صداقت و انسانیت را در كشور از بین ببرند باید با تلاش شبانه روزی نسبت به تشكیل حلقه های صالحین و فعالیت های فرهنگی و تربیتی با كیفیت اقدام كرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور خاطرنشان كرد كه دشمنان در جنگ و ستیز نظامی مقابل ملت ایران شكست خورده‌اند و با هجمه‌های سنگین و ضد اخلاقی قصد دارند كه كارآمدی كشور در حوزه فرهنگ و اقتصاد زیر سووال ببرند تا نتوانیم الگویی برای آزادگان جهان باشیم.

سردار نقدی كنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها و تكیه بر نقاط قوت را مهمترین راه برای ایستادگی مقابل دشمنان دانست.

وی به ظرفیت های استان كهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف اشاره كرد و گفت: مردم این استان رتبه نخست ولایتمداری، ایثارگری، سلحشوری، مقاومت برابر متجاوزان و پیروی از روحانیت را در كارنامه خود دارند.

سردار نقدی افزود: با وجود این ویژگی های برجسته در این استان و سایر نقاط ایران دشمنان نظام و انقلاب ناجوانمردانه از راه مكر و حیله جنگ علیه فرهنگ، معنویت و اخلاق در كشور را برنامه ریزی كرده اند.

وی گفت: حفظ ارزش های اساسی در كهگیلویه و بویراحمد كه از بافتی قومی و قبیله ای برخوردار است دشوارتر از میدان جنگ خواهد بود.

نقدی با بیان اینكه دشمنان قصد دارند سبك زندگی غربی را به مردم ایران تحمیل كنند افزود: سبك زندگی عشایری كه برپایه پاكی، صداقت، صمیمیت، امانتداری و تعلق نداشتن به دنیا استوار است باید در كهگیلویه و بویراحمد در پرتو تعالیم دینی گسترش یابد.

وی با اشاره به اینكه از بین رفتن این نوع سبك زندگی باورها و روابط صمیمی عمیق بزرگترین شكست خواهد بود: زندگی عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشوراز داشت:ابزار و لوازم تقویت باورها و آداب و رسوم اقوام مختلف در ایران باید فراهم شود.

نقدی افزود: در سال های اخیر تلاش چشمگیری برای احداث زیرساخت ها در مناطق مختلف كشور و كهگیلویه و بویراحمد انجام شده كه قابل قدردانی است.

وی گفت: در زمینه فعالیت های تربیتی و فرهنگی نیز گام های مثبتی برداشته شده كه باید به طور عمیق ادامه یابند.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین حافظ انقلاب و نظام است.

سید 'موسی خادمی' افزود: این نهاد انقلابی در كشور و كهگیلویه و بویراحمد بهترین فرزندان و نیروهای خدمتگذار را برای دفاع و توسعه همه جانبه جذب و به كار گرفته است.

وی به حضور گسترده مردم كهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و كرد و گفت: پس از دوران دفاع مقدس این استان در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی و زیرساختی در مقایسه با سایر استان ها كمتر توسعه یافته است.

خادمی افزود: حجم سرمایه گذاری در این استان باید بیش از پیش افزایش یابد تا بتوان نسبت به تامین زیرساخت ها و فراهم كردن فرصت های سرمایه گذاری اقدام كرد.

در این آیین از خدمات 'سردار یونس امیری' فرمانده پیشین سپاه فتح كهگیلویه و بویراحمد قدردانی و 'سردار یدالله بوعلی' به عنوان فرمانده جدید این سپاه معرفی شد.

سردار یونس امیری به عنوان فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) اصفهان منصوب شده است.

538/671/7533
۰ نفر