۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۸:۲۴
کد خبر: 81358690
T T
۰ نفر
امام جمعه آستانه: مرحوم آيت الله مهدوي كني پرچم داري ولايت مدار بود

رشت - ايرنا - نماينده خبرگان رهبري در گيلان و امام جمعه آستانه اشرفيه در پي ارتحال رييس فقيد مجلس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي، آيت الله مهدوي كني را مردي بزرگ از تبار فقهاي رباني ، محققي فرزانه ، مجتهدي توانمند و پرچمداري ولايت مدار دانست كه ارتحالش همه را عزادار كرد.

در بخشي از بيانيه آيت الله 'محمدعلي امينيان ' كه نسخه اي از آن روز چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفته است، آمده است: در آستانه فرارسيدن ماه محرم‌الحرام، ماه شهادت ابا عبدالحسين (ع) انديشمندي بصير، سرداري مجاهد و فقيهي كوشا در خط امام خميني (ره) و سربازي فداكار در سنگر دفاع از نظام و ولايت و رهبري به رحمت ايزدي پيوست و به ‌راستي با ارتحالش همه ما را عزادار و ماتم زده كرد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: مرحوم آيت الله مهدوي كني به‌ راستي شخصيتي محبوب و دوست‌داشتني بود، صداقت، اعتقاد، باور و پايبنديش به اسلام و نظام و همچنين اطاعت‌پذيري از مقام معظم رهبري براي همه قابل‌احترام و مثال‌زدني بود.

امام جمعه آستانه اشرفيه در اين بيانيه از اين عالم رباني به عنوان شخصيتي آگاه، عالم، روشنفكر دين‌شناس كه اخلاق و ادب روحانيتش ، ايمان آفرين بود ياد كرد و آوردهاست: سال‌ها تلاش و مجاهدت در سنگرهاي مختلف براي حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران و تربيت دهها عالم و دانشمند، تحسين‌برانگيز بود.

آيت الله امينيان در اين بيانيه خاطرنشان كرده است: اينجانب كه بسيار به ساحت مقدس ايشان ارادت داشتم اين ضايعه مولمه و جان‌سوز را به محضر مبارك و نوراني حضرت بقيه الاعظم، امام زمان (عج) و به حضور نائب بر حقش، رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين جهان، حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) و همچنين ائمه جمعه، جماعات، فرهنگيان، اساتيد بزرگوار دانشگاه، دانشگاهيان، علما و روحانيون حوزه‌هاي علميه، علاقه‌مندان و دوستداران به آن عزيز سفركرده به‌ويژه خاندان بسيار عزيز و مكرم مهدوي كني تسليت و تعزيت عرض مي‌كنم.

وي در پايان اين بيانيه از خداوند رحمان و رحيم رحمت و مغفرت و علو درجات را براي آن عالم فقيه و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت كرد.

گفتني است؛ به دنبال ارتحال آيت الله 'محمدرضا مهدوي كني' رييس فقيد مجلس خبرگان رهبري، از سوي رييس جمهوري دو روز عزاي عمومي اعلام شده است.

آستانه اشرفيه در شرق گيلان قرار دارد.ك/1

7287/ 603

سرخط اخبار استان‌ها