۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۹:۵۸
کد خبر: 81358429
T T
۰ نفر
همكاري مرزباني ايران و پاكستان براي مقابله با اشرار

تهران- ايرنا- فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: فرماندهان مرزباني استان سيستان و بلوچستان ايران و ايالت بلوچستان پاكستان براي تبادل اطلاعات و مبارزه با اشرار جلسات مشتركي برگزار مي كنند.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ايرنا، سردار«قاسم رضايي» در حاشيه ديدار با فرمانده مرزباني ايالت بلوچستان كشور پاكستان در جمع خبرنگاران، افزود: در ديدار با سر لشگر«اعجاز شاهد» مطالبات ما مطرح شد و طرف پاكستاني نيز با استقبال از مبارزه با اشرار كه عموما مجرمان فراري هستند قول همكاري دادند.

وي با اشاره به شهادت 30 تن از پرسنل نيروي انتظامي در يكسال گذشته، افزود:نبايد اجازه داد در مرز مشترك دو كشور اتفاقاتي رخ دهد كه مردم را آزرده خاطر كند.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در خصوص اقدامات عملي در مواجهه با اشرار نفوذي از كشور پاكستان نيز،گفت:برقراري جلسات مشترك بين فرماندهان مرزباني دو كشور در شهر زاهدان و كويته پاكستان، استفاده از نيروهاي زبده در مرزهاي مشترك از جمله توافقات في مابين بود.

سردار رضايي افزود: براساس توافق، نيروهاي پاكستاني با دريافت اطلاعات و موقعيت اختفاي جغرافيايي اشرار فرار كرده به خاك آن كشور، از مرزباني استان سيستان و بلوچستان عليه آنها اقدام كرده و نتيجه آن را به ما اعلام خواهند كرد.

وي با بيان اينكه ناامني در مرز به سود هيچ كشوري نيست و پاكستاني ها هم به اين امر اذعان دارند،افزود: اشرار مجرماني فراري هستند كه اقدامات آنها زيبنده هيچ كشوري نيست درچند ماه آينده با همكاري مرزباني كشور پاكستان شاهد اقدامات جدي در برخورد با اشرار خواهيم بود.

وي در پاسخ به سوال ايرنا درخصوص ارزيابي خود از اين ديدار و جدي بودن كشور پاكستان درمبارزه با اشرار فراري،اظهار داشت:پاكستاني ها نيز دريافته اند كه اقدامات اشرار از خاك آن كشور زيبنده نيست و اميدواريم با اقدامات عملي آنان امنيت و آرامش را در مرزهاي كشورمان برقرار كنيم.

وي ادامه داد:اين ديدار نقطه عطفي براي همكاري مرزباني هاي دو كشور براي برقراري امنيت است زيرا اشرار در اين سوي مرز هيچ مكان امني ندارند و اميدورايم با همكاري نيروهاي پاكستاني آنسوي مرز را هم براي آنان نا امن كنيم.

***انسداد كامل مرزهاي شرقي 1000 ميليارد ريال هزينه دارد

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت مرزهاي كشور،گفت: ما مرزهاي امني داريم و تنها در محدوده اي 70 تا 80 كيلومتري در شرق كشور نيروهاي نظامي در كنار ما مستقرند كه اميدوايم با مساعدت قواي مقننه و مجريه و اختصاص يكهزار ميليارد ريال اعتبار عمليات انسداد مرزها تكميل شود.

سردار رضايي افزود: مرزباني به بخش اعظمي از مرزهاي استانهاي سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي اشراف كامل دارد و اقدامات انجام شده از قبيل ايجاد راه،برج ديده باني و پاسگاه در اين مناطق به پايان رسيده كه در آبان ماه سال جاري بهره برداري خواهند شد.

اجتمام**1293**1856
۰ نفر