۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81357857
T T
۰ نفر
رییس عقیدتی سیاسی ارتش:امر به معروف منطقی و توام با استدلال باشد

شیراز- ایرنا- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت:امر به معروف و نهی از منكر باید منطقی و همراه با استدلال باشد و این كار نباید از روی احساسات انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، سه شنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منكر یگان های ارتش در فارس، در شیراز افزود:آمران به معروف و ناهیان از منكر باید در كنار مردم باشند نه در مقابل آنها، چرا كه تنها با در كنار مردم بودن است كه حرف ها می تواند اثرگذار باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، در مورد ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منكر گفت: هماهنگی در گفتار ، كردار، اخلاص ، تعهد، تحمل، صبر ، بردباری و پایبندی به حدود الهی از جمله این ویژگی هاست.

حجت الاسلام آل هاشم ، موفقیت در امر به معروف و نهی از منكر را مستلزم رعایت برخی عوامل دانست و افزود: اگر بدون در نظر گرفتن برخی مسائل اقدام به امر به معروف یا نهی از منكر كنیم به نتیجه مثبتی نخواهیم رسید.

حجت الاسلام آل هاشم گفت:یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب، اهمیت دادن به پیشگیری، ریشه یابی و از بین بردن زمینه های منكر، استفاده از روش های غیر مستقیم، اقدام همه جانبه برای رسیدن به هدف، رعایت ادب، حرمت و كرامت انسانی و پرهیز از سخت گیری های بی جا از جمله مواردی است كه در انجام امر به معروف و نهی از منكر باید به آنها توجه شود.

وی، ضمن تاكید بر ضرورت جلب اعتماد در بحث امر به معروف و نهی از منكر ، اظهار داشت: اگر ما قصد داریم امر به معروف و نهی از منكر كنیم باید ابتدا این كار را از خود، خانواده و نزدیكان خود شروع كنیم و بعد به سراغ دیگران برویم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، بیان كرد:دشمن از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در پی این است كه پایه های دینی و اعتقادی جوانان را به ارزش های اسلامی متزلزل كند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود:دشمن در شرایطی كه از دیگر روش ها برای ضربه زدن به نظام و انقلاب مایوس شده رو به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آورده و به دنبال این است با هدف قرار دادن اعتقادات مردم، نظام و انقلاب اسلامی را خدشه دار كند.

وی، ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و مسوولان را از دیگر اهداف و برنامه های دشمنان جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: آنها به دنبال این هستند تا باورهای سیاسی ، دینی و آداب حسنه مردم را تغییر دهند و در دوستداران و شیفتگان اسلام و انقلاب نا امیدی ایجاد كنند.

در این همایش از برخی از فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منكر یگان های مختلف ارتش در فارس تقدیر شد.ك/2

678 /679