۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۲۰:۰۶
کد خبر: 81356832
T T
۰ نفر
تندیس شهید سرلشكر خلبان مهدی ذوقی در قروه درجزین رزن نصب شد

همدان - ایرنا - شهردار قروه درجزین گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده میان نیروی هوایی ارتش و شهرداری قروه درجزین از توابع شهرستان رزن تندیس سرلشكر خلبان شهید مهدی ذوقی و ماكت هواپیمای شكاری این شهید والا مقام در میدان ˈابن سینایˈ شهر قروه درجزین نصب شد.

'رضا ابرار خرم' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مشاركتی احداث یادمان شهید خلبان 'ذوقی' اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان 'حسین چیت فروش' به نمایندگی از نیروی هوایی ارتش در شهر قروه درجزین و شهرداری در قالب تفاهم نامه ای به امضا رسید.

وی اضافه كرد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه قرار شد 50 درصد از هزینه احداث تندیس سرلشكر خلبان شهید مهدی ذوقی و ماكت هواپیمای شكاری او از سوی شهرداری قروه درجزین و مابقی نیز از سوی نیروی هوایی تامین می شود.

شهردار قروه درجزین بیان كرد: 700 میلیون ریال از سوی نیروی هوایی ارتش و به همین میزان از سوی شهرداری قروه درجزین برای ساخت این ماكت اختصاص و هزینه شد ولی شهرداری قروه 500 میلیون ریال دیگر برای انجام سایر اقدامات جانبی هزینه كرد.

ابرار خرم اضافه كرد: شهید سرلشكر مهدی ذوقی از خلبانان برجسته ی اف-4 نیروی هوایی ارتش بود كه در یكی از عملیات های دفاع مقدس در آسمان شهر كركوك در شمال عراق مورد هدف قرار گرفت.

وی با ذكر اینكه شهید ذوقی از آخرین شهدای نیروی هوایی است یادآوری كرد: این شهید والامقام در هشتم بهمن ماه 1334 در روستای ˈكرفسˈ از توابع قروه درجزین شهرستان رزن متولد و در 28 خرداد سال 67 در كركوك به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهر قروه درجزین با 11 هزار نفر جمعیت در 15 كیلومتری شهرستان رزن قرار دارد.

7525/2624

سرخط اخبار استان‌ها