نمایش های روز سوم جشنواره بین المللی تئاترخیابانی در میان بادو باران

مریوان - ایرنا - اجراهای سومین روز از جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در حالی برگزار می شود كه بارش شدید باران و وزش باد این شهرستان را فراگرفته اما براساس جدول زمان بندی قرار است در این روز 31 اجرا در سطح شهر و روستاها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سومین روز از برگزاری جشنواره در نقاطی از شهر مریوان از جمله پارك ملت، میدان امام حسین(ع)، دریاچه زریبار، دبیرستان های سطح شهر، پارك شانو، روستای نی ، میدان شهید فهمیده و شهر كانی دینار برگزار شود.اجراهای این روز از ساعت 11 و 30 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 10 ادامه دارد.

امروز دوشنبه نمایش های 'به وسعت یك سرزمین' اثر مصطفی كولیوندی از دهلران، 'حایات' اثر مهدی صالحیار از مرند، 'رالی' اثر حیدر رضایی از دهلران، 'هیلانه' اثر علی عمرانی از ورامین، 'در پهنه خیابان' اثر پیام لاریان از شیراز، 'پرسه سور' اثر مجتبی كرمانشاه، 'پول' اثر فرامرز قلیچ خانی از كرج و 'رابطه' اثر آریان رضایی از تهران اجرا می شود.

همچنین نمایش های 'یه بشقاب خرما' اثر سعید خیرالهی از دهلران، 'تابوتی له تاوان' اثر عزیز زادسر از مریوان، 'چرك كف دست' اثر علی رحیمی از میناب، 'آنتیگونه سوفوكل' اثر رحیم عبدالرحیم زاده از بوكان، 'حاشیه نگاری های زرد' اثر علی نوریان از نظرآباد، 'یك سفر رویایی' اثر حامد زارعان از تهران و 'حس خوب رقابت غیرسالم' اثر مهدی حبیبی از ملایر در روز سوم جشنواره اجرا می شود.

نمایش های، 'در كفش دیگری' اثر غنچه شكوهیان از آمل، 'ای روزگار' اثر امیر زارع زاده از سقز، 'درخت سیاه بخت' اثر محمد حسین رجبیان از فسا، 'شوپه' اثر طیبه مقدم از میان درود و 'درخت و باد' اثر علیرضا اسماعیلی از سقز از دیگر نمایش هایی هستند كه امروز اجرا می شود.

'هفت شهر عشق' اثر سعید البرز از تربت جام، 'آیین نوا' اثر محسن اردشیر از آمل، 'داستان یك زندگی ' اثر رحمان هوشیاری از كرمانشاه، 'صدای جوجه' اثر مشترك مریوان و تهران، 'بابا نفس داد' اثر علیرضا قاسمی از بناب، 'دیگر كلمه نمیشم' اثر سیروس رفعت از كردستان عراق و نمایشی از ارمنستان نیز از دیگر آثاری هستند كه امروز اجرا می شود.

نمایش پاكسازی (اثر برگزیده جشنواره ملی فتح خرمشهر) از آثار احمد صمیمی از تهران نیز در روز دوم جشنواره اجرا می شود.

نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از روز شنبه 26 مهر آغاز شد و تا 30 مهر ادامه دارد.

از میان 222 اثر ارسال شده به دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، 28 اثر شامل 25 اثر داخلی و سه اثر خارجی از كشورهای عراق، ارمنستان و آذربایجان، در بخش نهایی این جشنواره حضور دارند.

این جشنواره در 10 مكان مریوان و دو شهر كانی دینار و برده رشه و سه روستای مریوان در حال برگزاری است.

شهرستان مریوان در 134 كیلومتری جنوب غربی سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.ك/3

7346/570

سرخط اخبار استان‌ها