۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۹:۲۷
کد خبر: 81354065
T T
۰ نفر

انتقاد چند باره نمايندگان از صداو سيما

۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۹:۲۷
کد خبر: 81354065
انتقاد چند باره نمايندگان از صداو سيما

تهران - ايرنا - چند تن از نمايندگان مجلس از جمله برخي اعضاي هيأت رئيسه نسبت به عملكرد صداو سيما انتقاد كردند.

به گزارش خانه ملت، صدا و سيما پنجشنبه شب گذشته در بخشي از برنامه «‌صرفاً جهت اطلاع» قطع لحظه‌اي ميكروفن مجلس هنگام پخش سرود ملي درنشست مشترك دولت و مجلس را به تمسخر گرفت.

حسين سبحاني‌نيا عضو هيأت رئيسه مجلس در همين باره گفت كه عده‌اي در رسانه ملي نفوذ كرده‌اند كه از تخريب قوا بدشان نمي‌آيد. او افزود: «انتظار از رسانه‌اي كه متعلق به همه مردم است و از بودجه بيت‌المال استفاده مي‌كند اين است كه دور از گرايشات و خط و خطوط رفتار كند.» بهروز نعمتي، سخنگوي هيأت رئيسه مجلس هم با انتقاد از شيوه بيان صداوسيما درباره پوشش اخبار مجلس گفت: «جاي تأسف بسيار است كه صدا و سيما در بخش‌هاي خبري خود قوا را به سخره گرفته و با اهدافي بعضاً كينه ورزانه به تخريب خانه ملت مي‌پردازد. از آقاي ضرغامي كه خود سال‌ها معاون پارلماني صداوسيما در مجلس بوده انتظار مي‌رود جلوي فرافكني‌ها را بگيرد و ضرورت دارد در رفتار و مديريت خودبازنگري كند.»

كمال‌الدين پيرمؤذن نماينده اردبيل هم با تأكيد بر اينكه تلويزيون بايد انصاف را در عملكرد خود رعايت كند، گفت: «متأسفانه عملكرد اخير صداوسيما نشان مي‌دهد كه اين رسانه به رسانه جرياني تبديل شده است.» وي بر ضرورت تحقيق و تفحص از عملكرد صداوسيما تأكيد كرد.

منصور حقيقت‌پور عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با تأكيد بر اينكه صدا و سيما حد و حدود را رعايت نمي‌كند،‌ افزود: «زمام امور صدا و سيما دراختيار طيف و جريان خاصي است كه بناي آن بر حل مسائل و مشكلات نظام از راه اخلاقي و منطقي و ادب نيست.» ايرج نديمي با بيان اينكه بايد لودگي در برنامه‌هاي صدا و سيما را كه به‌نام طنز پخش مي‌شود مديريت كرد افزود: اين رويكرد ناصحيح صداو سيما به جايگاه قوا آسيب مي‌زند.

سيد شريف حسيني ديگر عضو هيأت رئيسه هم كه گفت رسانه ملي خود را مقابل قوا مي‌بيند و اين مسأله باعث تأسف است. وي افزود: «رياست اين سازمان بهتر است به ياد داشته باشد كه مجموعه نظام بايد در كنار هم حركت كنند و رفتاري نداشته باشد كه حمل بر سياسي كاري شود.»

*روزنامه ايران

اول**
۰ نفر