۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۴۵
کد خبر: 81353712
T T
۰ نفر
وقوع آتش سوزی در خط لوله نفت عربستان در پی تیراندازی افراد مسلح

تهران – ایرنا – رسانه های عربستان گزارش دادند: یك خط لوله نفت در بخش شرقی این كشور بامداد روز شنبه در پی وقوع تیراندازی میان افراد ناشناس و سرنشینان یك خودروی گشتی امنیتی این كشور، به آتش كشیده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی اسپا، سخنگوی پلیس استان الشرقیه عربستان افزود كه مسئولان به سرعت در صحنه حادثه حضور یافتند و آتش سوزی را مهار كردند.

به گفته وی، این حادثه در ساعت 2 بامداد به وقت محلی رخ داده است.

یك دادگاه عربستان سعودی روز چهارشنبه در ریاض آیت الله 'نمر باقر النمر را به اعدام محكوم كرد.

در ادامه این گزارش آمده است: نیروهای امنیتی سعودی بیش از 2 سال پیش در ژوئیه سال 2012 با تعقیب خودروی شیخ النمر، پس از تیراندازی و مجروح كردن وی، شیخ النمر را در العوامیه، شهر مجاور القطیف، بازداشت كردند.

همچنین بر اثر تیراندازی روز سه شنبه گذشته یك شهروند سعودی متولد آمریكا به سوی خودروی 2 شهروند آمریكا در ریاض یكی از آنها كشته و دیگری زخمی شد.

وزارت كشور عربستان سعودی در بیانیه ای با تایید وقوع این حمله مسلحانه، اعلام كرد كه ماموران امنیتی سعودی، فرد ضارب را پس از محاصره، زخمی و دستگیر كرده اند.

به گفته یك مقام آمریكا، 2 شهروند این كشور كه در ریاض پایتخت عربستان سعودی هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند، كارمندان 'وینل عربیا' شركت پیمانكار دفاعی آمریكایی در عربستان، بوده اند.

در این حمله كه در جایگاه سوخت در فاصله حدود یك مایلی از پایگاه این شركت دفاعی در ریاض رخ داد، یك آمریكایی كشته و دیگری زخمی شد.

خاورم**1486**1144 **1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان