۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81352165
T T
۰ نفر
خسرو قمری:مهم ترین هدف فدراسیون همگانی كردن ورزش دوچرخه سواری است

تهران بزرگ- ایرنا- رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: همگانی كردن ورزش دوچرخه سواری می تواند نشاط و سلامت را برای مردم به ارمغان آورد.

'خسرو قمری' روز جمعه در حاشیه همایش دوچرخه سواری هفته تربیت بدنی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: همایش های عمومی دوچرخه سواری می تواند سلامت جامعه را تضمین كند كه در این خصوص برنامه های مدونی از سوی این فدراسیون درحال تهیه و تدوین است.

وی با بیان اینكه در بخش همگانی، شهرداری ها می توانند كمك دوچندانی به توسعه ورزش كنند، افزود: مهم ترین هدف فدارسیون دوچرخه سواری كمك به ورزش همگانی است كه در این امر نیز استانهای اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی نیز پیش گام بوده اند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری تاكید كرد: باید برای توسعه ورزش همگانی همه نهادها و سازمانها مشاركت داشته باشند؛ چرا كه این موضوع می تواند بسیاری از مشكلات ناشی از ورزش نكردن را در جامعه از بین ببرد.

قمری با بیان اینكه فرهنگ دوچرخه سواری می تواند در كاهش آلودگی هوای پایتخت موثر واقع شود، تصریح كرد: امیدواریم با فراهم آوردن بسترهای ورزش همگانی به ویژه دوچرخه سواری در سطح استان آلودگی هوای تهران را كاهش دهیم.

وی با اشاره به اینكه برنامه های دوچرخه سواری را در آینده ای نزدیك در سطح استان تهران اجرا خواهیم كرد، اظهارداشت: با اجرای برنامه مفرح دوچرخه سواری و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو امیدواریم مردم از وسایل نقلیه شخصی كمتر استفاده كنند.

تهرام/7247/7244/1724/ 1539
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش