۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱:۰۱
کد خبر: 81349250
T T
۰ نفر
مديركل اطلاعات هرمزگان: همكاري علماي اهل سنت استان در مبارزه با افراطي گري قابل تقدير است

بندرعباس- ايرنا- مديركل اطلاعات هرمزگان گفت كه براداران اهل سنت استان با محوريت علماي خود بطور صد درصد مخالف حركت هاي افراطي ازقبيل گروه هاي تكفيري وآدم كش هايي همچون داعش و ايادي آنان هستند.

حجت الاسلام و المسلمين سليمي سه شنبه در جلسه هم انديشي با نمايندگان رسانه هاي همگاني در بندرعباس تاكيد كرد: در خصوص مبارزه با اين گروه ها و روشنگري پيرامون جنايات آنان، علما و ائمه جمعه و جماعت اهل سنت ساكن اين استان خوب عمل كرده كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي با اشاره به تعامل سازنده موجود با روحانيت معزز و تاثير گذار در هرمزگان و همه مديران دستگاه هاي اجرايي ابراز داشت : با علما و نخبگان اهل تشيع و تسنن نشست هايي داشته ايم و به صورت فردي نيز ملاقات هايي صورت گرفته كه تاثيرگذار بوده و هست.

وي از كشف توطئه هاي وسيع آمريكا و عوامل وابسته به آن در مناطق قومي و مذهبي بعنوان يكي از مهم ترين دستاوردهاي اطلاعاتي نام برد كه اين اقدامات به وحدت بين اقوام و به خصوص شيعه و سني دراين استان كمك كرده است.

مديركل اطلاعات هرمزگان برگزاري همايش هاي بزرگ بين علماي شيعه و سني و معتمدين و متنفذين طي سالهاي گذشته و سال جاري را از ديگر دستاوردهاي مهم تشكيلات اطلاعاتي نام برد.

اين مسوول در ادامه با اشاره به جايگاه هرمزگان در حوزههاي اقتصادي و به خصوص فعاليت هاي بندري و ترانزيت اظهار كرد: از سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي كه قصد سرمايه گذاري در بخش هاي اقتصادي اين استان را داشته باشند حمايت مي كنيم.

سليمي از ميان برداشتن زمينه هاي رقابت ناسالم و مبارزه با رانت و ويژه خواري بعنوان محورهاي كاري نام برد و تاكيد كرد: سرمايه گذاران نبايد نگران سرمايه گذاري خود دراين استان باشند.

در راستاي مقابله با باندها و گروه هاي سازمان يافه مواد مخدر در سطح داخل و خارج كه با هدايت دشمنان در صدد ضربه زدن به جامعه و به خصوص نسل جوان هستند نيز اقدامات مهمي در قالب يكهزارو 650 فقره عمليات صورت گرفته كه از نتايج آن مي توان به كشف 100تن ترياك، 70تن حشيش، دو تن هروئين، 100كيلوگرم كوكائين، 200كيلوگرم كريستال، 200 قبضه سلاح و توقبف يكهزارو 500 دستگاه انواع خودرو و 20 فروند انواع شناور سبك و سنگين و دستگيري صدها قاچاقچي و سوداگر مرگ اشاره كرد.

مدير كل اطلاعات هرمزگان در ادامه از نفوذ و ضربه زدن به شبكه ها و سيستم هاي امنيتي دشمنان و سرويس هاي آنان بعنوان بخشي ديگر از اقدامات افتخارآفرين اين اداره كل نام برد.

وي چنين اقداماتي رانشان دهنده ظرفيت و توان تهاجمي بالاي تشكيلات اطلاعات عنوان كرد و گفت: دستگيري تعدادي از جاسوسان سرويس هاي اطلاعاتي كشور هاي بيگانه در اين استان موجب سربلندي و افتخاري ديگر براي جامعه و مردم گرديد كه پيام ها و اظهارات تشكرآميز بخش هايي از جامعه منعكس كننده رضايت و خرسندي مردم دراين ارتباط است.

حجت الاسلام والمسلمين سليمي از گسترش اقدامات و فعاليت هاي وزارت اطلاعات در مقابله با فساد اقتصادي شامل سودجويي هاي شخصي و شركت هاي هرمي بعنوان يكي از مطالبات جدي و هميشگي رهبري انقلاب و مردم نام برد و افزود: درخواست تشديد اين اقدامات از سوي جامعه حاكي از رضايت مردم از اين اقدامات و اهميت آن است.

مديركل اطلاعات هرمزگان از كشف و ضبط 714كيلوگرم شمش طلا كه قاچاقچيان قصد خارج كردن آن از كشور و ايجاد اخلال در سيستم اقتصادي كشور را داشتند از جمله موفقيت هاي اين اداره كل در مبارزه با فساد اقتصادي نام برد.

به گفته وي، شناسايي و مقابله با گروه و افراد وابسته كه قصد اخلال در امنيت و نظام اقتصادي را داشته اند از ديگر اقداماتي نام برد كه رضايت مندي وسيعي را در پي داشته است.

وي در ادامه از تامين امنيت نظام و مردم بعنوان يكي از ماموريت هاي ذاتي وزارت اطلاعات نام برد و اظهار كرد: اين وزارتخانه سهم مهمي در دست آوردهاي امنيتي داشته و دارد.

تلاش براي حفظ انسجام ملي، اجتماعي و سياسي كشور و صيانت از سرمايه هاي اجتماعي ،مذهبي، سياسي و اقتصادي و همچنين صيانت از دستاوردهاي علمي – فنآوري نظام و جلوگيري از نفوذ دشمنان به مراكز علمي و خرابكاري درتاسيستات به ويژه در حوزه هسته اي چه از نظر فيزيكي و چه بيولوژي و جنگ سايبري از ديگر فعاليت هاي سربازان گمنام امام زمان در سطح وزارت و اين اداره كل است.

مديركل اطلاعات هرمزگان دراين زمينه اظهار داشت: دستگيري برخي از عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشورموجب تقويت، بالندگي و اعتماد جامعه به سرمايه ها و توانايي هاي خويش شده است.

وي از مبارزه با تروريسم و تامين امنيت مردم بعنوان يكي از محورهاي كاري مهم وزارت اطلاعات نام برد ودستگيري دهها نفراز عناصر تروريستي در سطح هرمزگان كه با گذراندن دوره هاي آموزشي در كشورهاي بيگانه قصد ايجاد اقدامات خرابكارانه در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني وديگر مناسبت هاي مذهبي دراين استان را داشتند، بعنوان بخشي ديگر از موفقيت ها و كارنامه درخشان اداره كل اطلاعات اين خطه نام برد.ك/3

512 ** 1917
۰ نفر