۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۰:۴۷
کد خبر: 81349244
T T
۰ نفر
كوبا:ايران  نقشي برجسته وسازنده در خاورميانه و جهان دارد

مادريد- ايرنا- معاون سياسي وزارت خارجه كوبا ، روابط تهران و هاونا را بسيار خوب توصيف كرد و گفت كه جمهوري اسلامي ايران داراي نقشي برجسته و سازنده در منطقه خاورميانه و جهان است.

به گزارش ايرنا ، 'روخليو سيررا' در ديدار خداحافظي سفير جمهوري اسلامي ايران در كوبا افزود: نقش ايران در دفاع از اصول عدالتخواهي، تماميت ارضي كشورها و حقوق ملت ها بسيار قابل تامل است.

وي ، مشتركات و مواضع دو كشور در عرصه هاي بين المللي را حاكي از نزديكي رهبران و ملت هاي جمهوري اسلامي ايران و كوبا دانست و اين مواضع را در مسير كمك به برقراري عدالت، رفع ظلم و احترام به كرامت و حاكميت و استقلال كشورها برشمرد.

معاون سياسي وزارت خارجه كوبا از حمايت جمهوري اسلامي ايران به ويژه به عنوان رييس جنبش عدم تعهد، از دولت و ملت كشورش براي رفع تحريم ناجوانمردانه عليه هاوانا قدرداني و بر حمايت كوبا از مواضع و حقوق حقه دولت و ملت ايران، تاكيد كرد.

'علي چگني' سفير جمهوري اسلامي ايران نيزبا تشريح آخرين تحولات و دستاوردها ي همكارهاي تهران و هاوانا گفت كه ايران علاقه مند و آماده ارتقاي هرچه بيشتر مناسبات دو كشور در عرصه هاي مختلف است.

وي ضمن ابراز رضايت از سطح مناسبات موجود ميان دوكشور، از علاقه مندي بخش دولتي و خصوصي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط اقتصادي با كوبا، خصوصاً سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي اين كشور خبر داد.

چگني از مواضع مثبت، صريح و منطقي كوبا در باره خاورميانه به ويژه در رابطه با غزه، سوريه و عراق قدرداني و مواضع مذكور را منطبق با خواسته دوملت انقلابي توصيف كرد.

اروپام *5*491** 1917

سرخط اخبار جهان