۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۲۰:۵۴
کد خبر: 81349154
T T
۰ نفر
رييس پليس راه خوزستان:
سوانح رانندگي دومين عامل مرگ و مير در كشور است

دزفول -ايرنا - رييس پليس راه استان خوزستان گفت:پس از سكته دومين عامل مرگ و مير در كشور سوانح رانندگي است.

به گزارش ايرنا سرهنگ ' قاسم قدرتي ' روز سه شنبه در همايش ايمني موتورسواران در تالار فرهنگ انديمشك با بيان اينكه 90 درصد تصادفات رانندگي در كشورهاي در حال توسعه اتفاق مي افتد افزود: علت بيشتر اين سوانح استفاده از موتورسيكلت به عنوان يك وسيله نقليه مي باشد.

وي گفت:در كشورهاي پيشرفته استاندارد به حدي رسيده كه تصادفات كمتر منجر به فوت مي شود.

رييس پليس راه خوزستان در ادامه چهار عامل انسان، راه، وسيله نقليه و شرايط محيطي را در سوانح رانندگي دخيل دانست و گفت:عامل انساني با 70 درصد بيشترين نقش را در سوانح رانندگي دارد.

وي با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در راستاي كاهش سوانح رانندگي اظهار داشت: جلوگيري از شماره گذاري خودروهاي فاقد كيسه هوا نقش مهمي در كاهش سوانح رانندگي منجر به فوت داشته است.

سرهنگ قدرتي گفت: در سالهاي 84 و 85 كه حدود چهار ميليون خودرو در كشور وجود داشت سالانه 28 هزار نفر در سوانح رانندگي كشته مي شدند كه اين آمار امروز با وجود 17 ميليون خودرو به زير 19 هزار فوتي در سال رسيده كه بيانگر اين است كه اقدامات پيشگيرانه در كاهش آمار تصادفات و فوتي نقش مهمي داشته است.

وي هدف از برگزاري همايش ايمني موتورسيكلت در انديمشك را آمار بالاي سوانح رانندگي براي راكبان موتورسيكلت عنوان كرد و گفت:نقطه بحراني استان خوزستان در تصادفات و مرگ و مير راكبان موتورسيكلت شهرستان انديمشك مي باشد.

رئيس پليس راه استان خوزستان گفت: در تصادفات اغلب افرادي كه جان خود را از دست مي دهند قشر جوان جامعه بوده كه مرگ آنها ضربه اي به خانواده و جامعه وارد مي كند.

وي با بيان اينكه در ماه گذشته وقوع دو سانحه تصادف موتورسيكلت در انديمشك هشت كشته بر جاي گذاشت خاطر نشان كرد:متاسفانه اكثر راكبان موتورسيكلت از كلاه ايمني استفاده نمي كنند.

رئيس پليس راه استان خوزستان با اشاره به اهميت استفاده از كلاه ايمني در حفظ جان موتورسواران گفت:با توجه به خنك شدن هوا در استان خوزستان به راكبان موتورسيكلت توصيه مي شود براي حفظ جان خود از كلاه ايمني استفاده كنند.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان خوزستان هم گفت:تلفات موتورسواران در سال گذشته رقم مناسبي نبوده و نشان از بي احتياطي اين افراد دارد.

'مسعود مصدقي' افزود:خوزستان به لحاظ تلفات موتورسواران رتبه شش كشور را دارد كه فرهنگ سازي و اجراي طرح هاي مناسب براي كاهش آمار تصادفات موتورسواران از مهمترين دغدغه هايي است كه پيگيري آن ضرورت دارد.

وي گفت:بايد با همدلي و افزايش سطح آگاهي ها در اين زمينه به كاهش تصادفات در اين گروه كمك كرد.

'حميدرضا گودرزي' فرماندار شهرستان انديمشك هم با بيان اهميت توجه به قانون در زمينه رانندگي خصوصا از سوي موتورسواران گفت:رعايت اصول ايمني در رانندگي به حفظ سلامت خود و كاهش تصادفات كمك جدي مي كند.

'اكبر كروندي' فرمانده انتظامي شهرستان انديمشك هم در گزارشي خواستار توجه بيش از پيش موتورسواران به استفاده از كلاه ايمني و رعايت موارد احتياطي در اين راستا شد.

در اين همايش به بيش از سيصد نفر از موتورسواران انديمشك كلاه ايمني اهدا شد.

7281/648