۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 81347670
T T
۰ نفر
فرمانده هوابرد فارس: غدیر یك حركت فرهنگی مذهبی عمیق است

شیراز - ایرنا- فرمانده تیپ55 هوابرد فارس گفت : واقعه غدیر نه تنها یك روز تاریخی ، بلكه یك انقلاب و حركت فرهنگی مذهبی است كه باید بخوبی برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم امیر نوذر نعمتی دوشنبه در آیین جشن غدیر در منطقه ماهور میلاتی ممسنی افزود: در دوران دفاع مقدس همین ولایت و امامت مبتنی بر غدیر و اعتقاد راسخ رزمندگان به امامت بود كه توانست انان را با دست خالی بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز گرداند.

وی گفت : معنای غدیر این است كه امروز ما راه آنان را ادامه دهیم و مهمتر از آن گذر زمان باعث نشود كه در این امر خطیر سست گردیم.

امیر نعمتی باتجلیل ازخانواده شهدا و تلاشگران دوران هفته دفاع مقدس بیان كرد :اگر پیروی از ولایت و بصیرت حضرت امام (ره) نبود این آرامش موجود را ما نداشتیم .

وی ادامه داد: دستاوردهای پرشماری كه در سایه نظام جمهوری اسلامی و تحت زعامت مدبرانه حضرت امام (ره) و شاگرد مخلص و فرمانبردارش مقام معظم رهبری بدست امده است همه نشات گرفته از غدیر است .

سردار نعمتی اضافه كرد: اتحاد و همدلی توام با غیرت مردم منطقه ماهور میلاتی كه از دو قوم لر و ترك تشكیل شده در مقابل دشمنان نیز زبانزد عام و خاص می باشد.

در این آیین یعقوب مرادی بخشدار ماهور میلاتی ضمن بیان مزیتهای جریان غدیر از صدر اسلام تاكنون در زندگی مسلمانان گفت : این منطقه كوهستانی به مركزیت بابامنیر با قدمت 120 سال از امنیت مطلوبی برخودار می باشد.

قاسم طاهری شهردار ماهور میلاتی هم در این مراسم با بیان نقش اثرگذار غدیر در هدایت جامعه و نظام اسلامی گفت : باید آیین های این مناسبت مهم را در شان مولی الموحدین علی (ع) برگزار كرد.

وی مولودی خوانی توسط حاج هاشم طاهری ،مسابقه در مورد غدیر و اهدای جوایز به پنج نفر به قید قرعه و دادن جایزه توسط شهرداری به سه نفر كه نامشان علی بود و اجرای موسیقی محلی ساز و نقاره را از جمله برنامه های این آیین عنوان كرد.

ماهور میلاتی یكی از بخشهای شهرستان ممسنی می باشد كه در جنوب فارس قرار گرفته است .ك/2

7366/1352/ 667
۰ نفر