۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱
کد خبر: 81344025
T T
۰ نفر
سمنان در دومين دوره رقابتهاي گردوبازي كشوري اول شد

سمنان - ايرنا - تيم سمنان (شهميرزاد) در دومين دوره رقابتهاي خوزكه (گردوبازي) در سكوي اول ايستاد.

دومين دوره رقابتهاي خوزكه (گردوبازي) كه با شركت 20 ورزشكار از چهار استان كشور در شهميرزاد استان سمنان در حال برگزاري بود روز جمعه با شناخت تيم هاي برتر پايان يافت.

در آخرين ديدار اين رقابتها تيم سمنان (شهميرزاد) در برابر مازندران به ميدان رفت كه در پايان با كسب برتري در سكوي اول ايستاد و مازندران دوم شد.

تيم البرز نيز در اين رقابتها در جايگاه سوم قرار گرفت و 'عباس كياحيرتي' از اين استان با 64 گردو به عنوان آقاي گردوي مسابقات معرفي شد.

در اين رقابتها كه به مدت دو روز در اين شهر انجام شد ورزشكاراني از استانهاي البرز، مركزي، سمنان (شهميرزاد) و مازندران به رقابت پرداختند.

رقابتهاي خوزكه زير نظر فدراسيون ورزش روستايي و بازيهاي بومي محلي و با هدف توسعه ورزش هاي محلي در شهميرزاد برگزار شد.

در اين بازي گردوها به صورت دوتايي (مره اي) روز زمين بازي چيده و بازيكن بايد اين گردوها را از فاصله 10 متري هدف گيري كند تا امتياز لازم كسب نمايد.

در پايان اين رقابتها به تيم اول 35 كيلو، تيم دوم 25 كيلو و تيم سوم 15 كيلو گردو به عنوان جائزه تعلق گرفت و جوائز تيمهاي برتر با حضور 'عباس كشاورز' معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزي، نماينده سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان محلي به تيم ها و نفرات برتر اهداء شد.

شهميرزاد در شهرستان مهديشهر و در 20 كيلومتري شمال سمنان واقع است و به عنوان يكي از مناطق مهم در توليد گردو محسوب مي شود.

بزرگترين باغ گردوي ايران و جهان به وسعت 700 هكتار در اين شهرستان واقع است كه بيش از 16 هزار نفر سهامدار مردمي دارد.ك/3

599

سرخط اخبار استان‌ها