۱۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۳۶
کد خبر: 81343633
T T
۰ نفر
فرماندار: فاز نخست معادن هوراند براي دوهزار نفرايجاد اشتغال مي كند

تبريز- ايرنا- فرماندار شهرستان هوراند گفت: با عملياتي شدن معادن سرشار اين شهرستان در مرحله اول براي بيش از دوهزار نفر ايجاد اشتغال خواهد شد.

به گزارش ايرنا، ابراهيم فرياد خواه پنج شنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان هوراند گفت: اين شهرستان از دو بخش مركزي و چهار دانگه كه داراي 103 روستا مي باشد ، تشكيل شده است و اين شهرستان در فروردين ماه امسال به خاطر بلاياي طبيعي شاهد خسارت جبران ناپذيري در بخش كشاورزي بود.

وي به ضرورت وجود شهرك صنعتي در شهرستان هوراند پرداخت و گفت: بحث ايجاد شهرك و ناحيه صنعتي به شهرستان بودن ارتباطي ندارد، بلكه اين امر با ايجاد فضا و بسترسازي و با همكاري مسئولان استان و شهرستان مي تواند محقق شود.

فريادخواه ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر هيچ ارتباطي با هوراند برقرار نمي كند، هر چند كه مسئوليت هوراند در اين گونه موارد با اين اداره است، ولي با گذشت بيش از يك سال از تاسيس اين شهرستان، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر هيچ كاري براي هوراند انجام نداده است.

فرماندار شهرستان هوراند با در اختيار گذاشتن زميني خواستار تاسيس اداره صنعت، معدن و تجارت را دراين شهرستان شد.

وي اضافه كرد: با امكانات موجود اگر صنوف شهرستان ساماندهي نشوند و در شكل هاي قديمي خود باقي بمانند نتيجه بخش و مثمر ثمر نخواهند بود، بايد اتاق اصناف و اتحاديه صنوف در شهرستان هوراند تشكيل شود تا مشكلات اين بخش به تدريج حل و فصل شود.

فريادخواه به معضل بيكاري در شهرستان هوراند پرداخت و گفت: از تعداد كل بيكاران، 400 نفر با مدرك ليسانس و فوق ليسانس به فرمانداري درخواست كار داده اند، ولي متاسفانه با وجود مشكلات اقتصادي تا كنون هيچ گونه طرح و پروژه اشتغالزايي در هوراند عملياتي نشده است.

وي اضافه كرد: مديريت و توسعه كشور و منطقه با روشهاي علمي امكان پذير خواهد بود، اگر قرار باشد بر مبناي اقتصاد مقاومتي به سوي خودكفايي صنعتي حركت كنيم بايد سرمايه گذاري و مشاركت مردمي با همراهي مسئولان جذب شود تا با اجراي طرح هاي اشتغالزا بتوانيم آمار بيكاري را نيز كاهش دهيم.

فرماندار شهرستان هوراند به ظرفيت معادن دراين شهرستان اشاره كرد و گفت: طبق اعلام كارشناسان، شهرستان هوراند داراي معادن وسيعي مي باشد كه با عملياتي شدن اين معادن در مدت زمان كمتر از 10 سال توانايي ارز آوري خواهند داشت و با اين اقدام در قدم اول براي بيش از دو هزار نفر ايجاد اشتغال خواهد شد و توانايي رقابت و حتي پشت سر گذاشتن معادن منظقه را نيز خواهد داشت.

وي در پايان گفت: سالانه با توليد و برداشت بيش از 81 تن سماق از مزارع شهرستان هوراند صنايع جنبي و احداث كارخانه بسته بندي سماق نيز ضرورت دارد كه اين طرح جزو اولويت هاي منطقه مي باشد.

7225/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها