۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81338777
T T
۰ نفر
10 پروژه آب و فاضلاب در هرمزگان آماده سرمايه گذاري بخش خصوصي است

بندرعباس- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب هرمزگان از آمادگي اين شركت براي جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي در 10 پروژه آب و فاضلاب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'حسين خادمي' روز دوشنبه ، ارزش اين پروژه ها را بيش چهار هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين پروژه ها شامل جمع آوري شبكه و احداث تصفيه خانه فاضلاب ، اجراي خط انتقال آب و احداث آبشيرين كن مي باشد.

وي با بيان اينكه از اين تعداد ، هفت پروژه در بخش فاضلاب وسه پروژه مربوط به آبرساني است، تصريح كرد: در بخش فاضلاب به دلايل زيست محيطي و بهداشتي، ضرورت اجراي طرح هاي اين بخش بيش از گذشته شده است.

خادمي اضافه كرد: پروژه هاي بخش فاضلاب با ارزش بيش از دو هزارو 790 ميليارد ريال در شهرهاي پارسيان، بندرلنگه، حاجي آباد، درگهان و بندرعباس آماده جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي است.

اين مقام مسوول خاطرنشان شد: در بخش آبرساني، اجراي خط انتقال آب از بندر چارك به شهرهاي بستك و جناح به ارزش 640 ميليارد ريال و دو پروژه آبشيرين كن در شهرهاي پارسيان و چارك به ارزش 840 ميليارد ريال آماده واگذاري به بخش خصوصي است.

خادمي بيان داشت: در حال حاضر 16 پروژه آبشيرين كن در شهرها و جزاير استان (با حجم آب توليدي 42 هزار و 575 مترمكعب در شبانه روز در سطح استان) و يك پروژه فاضلاب از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي در حال بهره داري است و سه پرژه آبشيرين كن و يك پروژه فاضلاب نيز در دست اجرا مي باشد.

مديرعامل آبفاي هرمزگان با بيان اينكه اين استان از استان هاي پيشرو در بهره مندي از سيستم شيرين سازي آب دريا با استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي بوده، گفت: 90 درصد پروژه‌هاي آب‌شيرين‌كن كشور در اين استان در حال اجرا است.ك/3

7198/668

سرخط اخبار استان‌ها