۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳
کد خبر: 81338207
T T
۰ نفر
عمار حكیم :فرزندان عراق توانایی پاكسازی سرزمینشان را دارند

تهران - ایرنا - رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت:نیروهای عراقی توانایی آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها را دارند.

به گزارش پایگاه خبری 'المستقله' سید عمارحكیم روزیكشنبه درخطبه های نمازعید قربان كه در بغداد برگزارشد، افزود: عراق تنها به حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی نیاز دارد.

وی اضافه كرد: هرچند كه ما خواستار تلاش های و حمایت های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با تروریست ها هستیم ولی تاكید می كنیم كه تنها اتكا به خدا و توانایی های خودمان تضمین كننده امنیت كشور است.

حكیم ادامه داد: حمایت بین المللی نباید فقط به حمله هوایی محدود باشد بلكه عراق تا زمان بازسازی دستگاه اطلاعاتی خود نیازمند تجهیز، آموزش و پشتیبانی اطلاعاتی است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: راه حل های منطقه ای برای مشكلات منطقه بسیاركم هزینه تر از تدوام آتش بحران درمنطقه است.

حكیم افزود: ائتلاف بین المللی باید به اهدافی كه برای آن تشكیل شده پایبند باشد و به یكی از ابزارهای تشدید بحران درمنطقه تبدیل نشود.

وی اضافه كرد: فعالیت این ائتلاف نباید به تقسیم بندی های جدید برخلاف منافع ملت ها و امنیت و ثبات منطقه منجر شود.

حكیم با تاكید براین كه این ائتلاف باید كشورهای بیشتر و موثرتری را در منطقه در برگیرد كه تجربه های گران بهایی در مبارزه با تروریسم دارند و منافع مستقیم آن ها در سركوب تروریست ها دركشورما است، گفت: ورود كشورهای بیشتر و موثرتر دراین معركه، تضمین كننده پیروزی در این نبرد سرنوشت ساز است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهاركرد: عید درحالی فرا رسیده كه بخش هایی از خاك ما گرفتار طاعون تروریسم بوده اما امید ما بسیار و طلایه پیروزی درافق نمایان است زیرا كشوری كه در آن رایحه علی و حسین (ع) پراكنده است، ازدست نمی رود و حق مردمانی كه صبر، شجاعت و فداكاری را از علی و حسین (ع) آموخته اند، ضایع نمی شود.

خاورم**632 **1917
۰ نفر