۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81337625
T T
۰ نفر
يكي از پيشكسوتان موسيقي مقامي  خراسان دار فاني را وداع گفت

مشهد - ايرنا - استاد 'غلامعلي پورعطايي' خواننده و دوتار نواز اثر ماندگار 'نوايي' و از پيشكسوتان موسيقي مقامي استانهاي خراسان امروز در پي بيماري سرطان در سن 73 سالگي درگذشت.

معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي روز شنبه در اين خصوص گفت: مرحوم استاد پورعطايي از چندي قبل به دليل بيماري سرطان ريه در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد بستري بود و اكنون جامعه هنري كشور به سوگ اين هنرمند پيشكسوت نشسته است.

به گزارش اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي 'حميد طباطبايي' افزود: مراسم تشييع پيكر اين هنرمند پيشكسوت خراساني روز دوشنبه آتي ساعت 9 صبح از محل مجتمع فرهنگي هنري امام رضا(ع) واقع در پارك ملت مشهد انجام مي شود.

وي گفت: در خصوص محل دفن پيكر استاد پورعطايي نظر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي قطعه هنرمندان بهشت رضا(ع) است اما به دليل اينكه مرحوم متولد و ساكن تربت جام بود تعيين محل دفن را به خانواده اش سپرديم لذا پس از تشييع به محل تعيين شده منتقل مي شود.

معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي اين ضايعه را به خانواده مرحوم و جامعه هنري تسليت گفت.

استاد پورعطايي در طول بيش از نيم قرن تلاش در عرصه موسيقي مقامي از جمله نعت و منقبت، نواهاي ارزشي را براي جامعه هنري به يادگار گذاشت و سفير فرهنگي شايسته اي براي معرفي موسيقي مقامي در خارج از مرزهاي ايران بود.

مرحوم 'غلامعلي پورعطايي' سال 1320 در محمودآباد شهرستان تربت جام متولد شد و علاوه‌ بر اجرا در شهرهاي مختلف ايران صداي دوتار را به گوش بسياري از جهانيان رساند و در بسياري از فيلمها و سريالها نواهاي وي به يادگار مانده است.

نمايندگان مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري نيز شهريور ماه گذشته در جريان سفر رييس جمهور و اعضاي هيات دولت به خراسان رضوي از مرحوم پورعطايي در بيمارستان امام رضا(ع) عيادت كرده بودند.ك/1

7490/660