روستانشينان داراي اصيل ترين فرهنگ هر جامعه هستند

زاهدان- ايرنا- امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان گفت: تمام افراد اصيل هر فرهنگ روستانشين هستند به طوري كه اصيل ترين زبان، تمدن، لباس و آداب و رسوم هر منطقه اي از جمله سيستان و بلوچستان در روستاهاي آن قابل شنيدن و ديدن است.

به گزارش ايرنا، مولوي 'عبدالحميد اسماعيل زهي' روز چهارشنبه در گردهمايي شوراهاي اسلامي روستايي و دهياران سيستان و بلوچستان به مناسبت گراميداشت 15 مهر روز روستا افزود: تشكيل شوراهاي اسلامي روستايي به عنوان يكي از ابتكارات جمهوري اسلامي نشان از توجه نظام به حل مسائل و مشكلات جامعه روستايي كشور دارد.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه روستاها توليد و شهرها مصرف مي كنند شهرنشينان همواره بدهكار روستاييان هستند.



امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان بر توسعه فعاليتهاي آموزشي در روستاها تاكيد كرد و گفت: گستره فعاليت هاي آموزش و پرورش براي افزايش سطح آگاهي مردم بايد بيشتر از گذشته در روستاهاي استان توسعه يابد.



وي با بيان اينكه اساس پيشرفت و ترقي هر جامعه اي تعليم و تربيت است افزود: ارتقا فعاليت هاي آموزشي بايد در اولويت نخست برنامه ريزي شوراهاي روستايي قرار داشته باشد.

مولوي اسماعيل زهي با اشاره به مشكلات حاكم بر عرضه محصولات توليدي روستاييان و خساراتي كه به آنان تحميل مي شود، گفت: چاره جويي براي افزايش درآمد از محل فروش محصولات كشاورزان در برنامه ريزي هاي اصلي شوراها قرار گيرد.

وي تاكيد كرد: بايد نياز بازارهاي داخلي و خارجي كشور شناسايي شود تا در صورت نبود مشتري براي محصولات توليدي از جمله هنداونه و خرما در داخل كشور اين محصولات به كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر تا از ضرر كشاورزان استان جلوگيري شود.

به گزارش ايرنا، گردهمايي اعضاي شوراهاي روستايي و دهياران سيستان و بلوچستان با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار و شماري از مديران و مسوولان در تالار خاتم استانداري برگزار شد. ك/2

7307 / 653