۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81334116
T T
۰ نفر
حمایت شورای شهر تهران از فعالیت های كارآفرینانه دانشگاهی

تهران - ایرنا - نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران، همكاری و حمایت این شورا و شهرداری تهران را از فعالیت های كارآفرینانه دانشگاه ها اعلام كرد.

مرتضی طلایی در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه كار شریف به خبرنگار علمی ایرنا گفت: به نمایندگی از شورای شهر و شهرداری با دست اندركاران این نمایشگاه در ارتباط بودم و تمام سعی بر این بوده كه برای برگزاری هرچه بهتر و اثربخش تر این نمایشگاه، ظرفیت های ممكن را دراختیار آنها قرار دهیم.

وی با یادآوری اینكه موضوع كارآفرینی دارای ابعاد گوناگون و گسترده است، تاكید كرد: مدیریت شهری كه تركیب شورای اسلامی شهر و شهرداری است مواردی همچون پشتیبانی، حمایت، تسهیل گری و بسترسازی در مسیر جذب نیروی كار، معرفی كار و زمینه های اشتغال و پشتیبانی از كارآفرینان را جزو وظایف و رسالت های جدی خود می داند.

طلایی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در حمایت از تولیدات داخلی را در راستای ایجاد اشتغال پایدار توصیف كرد و گفت: به عنوان مثال، فضاهای تبلیغات محیطی را با حداقل هزینه ها در اختیار كارآفرینان داخلی قرار دهیم و در زمینه تشویق تولیدات داخلی یا اصلاح الگوی مصرف كه به نوعی با بازار كار پیوند دارد نیز مصوباتی داشتیم.

وی ادامه داد: كمك به برگزاری نمایشگاه ها نیز از دیگر حمایت های مدیریت شهری به منظور پشتیبانی مشاغل است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: این باور در شورا و شهرداری وجود دارد كه پشتیبانی در زمینه اشتغال و كارآفرینی، سرمایه گذاری است و هزینه محسوب نمی شود.

وی یادآور شد: بیكاری جزیی از مسائل شهر است. شهر یك موجود زنده تلقی می شود و وظیفه خود می دانیم در هرآنچه منجر به بهتر زیستن این موجود زنده می شود ایفای نقش كنیم.

طلایی با ارائه آمارهای بین المللی در زمینه بخش های مختلف اشتغال، گفت: در دنیا حدود 70 درصد بازار كار را حوزه خدمات تشكیل می دهد و در تهران نیز بیش از یك میلیون واحد صنفی داریم كه بخش قابل توجهی از آن خدماتی هستند.

وی درعین حال تاكید كرد كه با وجود تمام تلاش های صورت گرفته، فاصله زیادی میان سطح تقاضا و پاسخگویی در حوزه بازار كار وجود دارد.



**به عنوان یك پدر با بیكاری جوانان دست به گریبان هستم

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه همه روزه با معضل بیكاری جوانان مواجه است، گفت: هم به واسطه شغل قبلی ام (رییس پلیس تهران) و هم حوزه كار فعلی (مدیریت شهری) با عوارض و پیامدهای منفی بیكاری آشنایی دارم و به عنوان یك پدر با معضل بیكاری جوانان دست به گریبان هستم.

وی گفت كه در میان اعضای خانواده خود هم افراد بیكاری هستند كه این موضوع، نگرانی هایی را برایش ایجاد كرده است و تقریبا همه روزه با جوانان تحصیل كرده جویای كار رو به رو می شود اما كار چندانی از دستش ساخته نیست.

طلایی، بیكاری را منشا بسیاری از مفاسد و مصیبت های موجود در جامعه عنوان كرد و گفت: اگر خدای نكرده جوانان به انحراف و بزهكاری كشیده شوند ما مسوولان باید جوابگو باشیم.

به اعتقاد وی، بسیاری از ناهنجاری اجتماعی از جمله طلاق در بیكاری ریشه دارد.

طلایی آمارهای رسمی طلاق در برخی مناطق تهران را بین 30 تا 40 درصد اعلام كرد و گفت: اگر میانگین طلاق رسمی را در نظر بگیریم به همین میزان هم طلاق توافقی و عاطفی داریم كه به این ترتیب، آمار طلاق رسمی، توافقی و عاطفی جامعه به 60 درصد می رسد و ریشه بسیاری از طلاق ها به بیكاری برمی گردد.

وی با بیان اینكه شهرك های صنعتی و صنایع زیادی طی سال های اخیر تعطیل شده اند از مسوولان كشور خواست به جای وعده ایجاد اشتغال، از آمار زدگی بپرهیزند و به صورت عملی و عینی وارد كارزار ایجاد اشتغال شوند.

چهارمین نمایشگاه كار شریف از روز دوشنبه، 7 مهرماه در محل سالن ورزش دانشگاه صنعتی شریف گشایش یافته و امروز چهارشنبه، 9 مهرماه به كار خود پایان می دهد.

علمی (4)**1055**1599
۰ نفر