۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 81334003
T T
۰ نفر
استاندار سيستان و بلوچستان: صنايع بايد به سمت مناطق روستايي سوق يابد

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: با حمايت از بخش خصوصي و تشويق و ترغيب آنان، بايد صنايع كوچك و بزرگ را به سمت مناطق روستايي سوق دهيم.

به گزارش ايرنا، 'علي اوسط هاشمي' روز چهارشنبه در گردهمايي شوراهاي اسلامي روستايي و دهياران سيستان و بلوچستان به مناسبت گراميداشت 15 مهر روز روستا افزود: كارشناساني كه به بهبود وضعيت محيط زيست شهرها مي انديشند بايد تلاش خود را معطوف به تمركز زدايي در ايجاد صنايع در شهرها و راه اندازي صنايع هر چند كوچك در مناطق روستايي كنند.

وي با بيان اينكه نقش دادن به روستاييان يك ضرورت اجتناب ناپذير است گفت: بايد در تخصيص اعتبارات ملي و منابع استاني مورد نظر در برنامه ششم، توسعه روستا در اولويت باشد.

استاندار با اشاره به اينكه امسال براي نخستين بار 15 مهر به نام روز روستا نامگذاري شده است، گفت: اين حركت زيبا نشان از تغيير نگاه تصميم سازان و نقش آفرينان در اداره امور كشور كه در گذشته فقط متمركز به توسعه و رفع مشكلات نقاط پرجمعيت شهري بود به سمت توسعه روستاها دارد زيرا اگر از روستاها غافل شويم به طور قطع دامنه مشكلات حاشيه نشيني روز به روز وسيع تر خواهد شد.

نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان افزود: اگر قرار است براي مزاحمت صنايع در كنار سلامت انسان ها در مناطق شهري تدبير كنيم بايد صنايع را به سمت مناطق روستايي سوق دهيم.

هاشمي تصريح كرد: اگر به محيط زيست و صيانت از هواي پاك و سالم مي انديشيم بايد از تمركز صنايع در شهر فاصله گيريم.

وي گفت: نيازمند روستاشهرهاي متفاوت و سكونتگاههاي جديد در قواره شهرهاي كوچك هستيم كه اگر الزام به جايجايي شد در جغرافياي نزديك به محل كار و تلاش افراد باشد تا مهاجرت به قطع اشتغال منجر نشود.

او افزود: مسوولان اقتصادي كشور بايد تلاش كنند داس بر دست كشاورز با افتخار باقي بماند به طوري كه در حين برداشت محصول نشاط، شادابي و انرژي در وجودش موج زند.

استاندار سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: بايد بجاي تسليم حركت مردم به سمت شهرها، امكانات را به سمت روستا سوق داد و نگاه توسعه اي را معطوف به بهبود وضعيت معيشتي روستاييان به عنوان انسان هاي صاحب حق و انديشه كنيم.

هاشمي با بيان اينكه نگاه مساوي به شهرها و روستاها نمي تواند زمينه پايداري روستاها را در پي داشته باشد اظهار داشت: بايد با ايجاد شبكه هاي بازاريابي با همكاري بخش خصوصي به صيانت از توليدكنندگان بخش كشاورزي كه بيشترشان در مناطق روستايي ساكن هستند بپردازيم تا ديگر دغدغه فروش محصولات خود به قيمت پايين را نداشته باشند.

به گزارش ايرنا، گردهمايي مسوولان استاني، شوراهاي اسلامي روستايي و دهياران منتخب سيستان و بلوچستان به مناسبت گراميداشت 15 مهر روز روستا در سرسراي خاتم استانداري در زاهدان برگزار شد. ك/2

7307 / 653