۹ مهر ۱۳۹۳، ۸:۵۴
کد خبر: 81333513
T T
۰ نفر
دبيركل حزب رفاه ملي افغانستان:دولت وحدت ملي در برگيرنده آحاد مردم افغانستان باشد

قم - ايرنا - دبيركل حزب رفاه ملي افغانستان گفت: دولت وحدت ملي بايد دربرگيرنده آحاد مردم افغانستان باشد و به يك قوم، زبان و تيم مختص نباشد و همه احساس كنند كه اين حكومت متعلق به تمام مردم است.

'محمدحسن جعفري' روز چهارشنبه درگفت و گو با ايرنا مركز قم با اشاره به شكل گيري دولت وحدت ملي در كشور افغانستان، افزود: ما از ايجاد دولت وحدت ملي در افغانستان استقبال مي كنيم و اين حركت را به فال نيك مي گيريم و آن را مايه خير و بركت براي مردم اين كشور مي دانيم.

وي با بيان اينكه حزب رفاه ملي افغانستان ايجاد دولت وحدت ملي را به آقاي 'اشرف غني احمدزي' و 'عبدالله عبدالله' و همچنين به ملت بزرگ و شريف اين كشور تبريك مي گويد، ابراز اميدواري كرد: در دولت آينده، توسعه متوازن، بازسازي و آوردن صلح، ثبات و امنيت، زمينه اشتغال براي جوانان و ديگر اقشار مختلف بيش از گذشته فراهم شود.

وي به امكانات و معادن بالقوه كشور افغانستان اشاره كرد و گفت: بايد زمينه اي ايجاد شود تا در سفره مردم لقمه ناني باشد؛ ماندن مردم افغانستان در فقر با وجود اين همه امكانات خدادادي به صلاح دولتمردان نيست.

جعفري تاكيد كرد: بايد به مردم، به ويژه جوانان اين كشور بها داده شود و زبان تفاهم و تعامل در اين زمينه ايجاد شود.

وي با بيان اينكه اميدواريم عملكرد حكومت آينده شفاف، روشن و بسيار دقيق و منظم باشد، تصريح كرد: علاوه بر آن، انتظاري كه مردم از حكومت وحدت ملي دارند، همدلي، هم سويي و تفاهم است و بدون تفاهم و مذاكره هيچ كاري انجام نمي شود.

وي ابراز اميدواري كرد: در دولت آينده و همانطور كه 'اشرف غني احمدزي'، و 'عبدالله عبدالله' وعده داده اند، مردم وضعيت بهبود پيدا كند و جلوي جنگ طلبان و تروريست گرفته شود.

رييس مجمع فرهنگي انقلاب اسلامي افغانستان با بيان اينكه اگر گروه هاي تروريستي زبان صلح و تفاهم نمي فهمند، بايد با زبان ديگري با آنها صحبت شود، تاكيد كرد: شرايط و انگيزه هاي لازم براي بازگشت مهاجران افغان از كشورهاي همسايه و اروپايي به اين كشور ايجاد شود.

جعفري همچنين گفت: از دولت وحدت ملي انتظار داريم با كشورهاي همسايه حسن همجواري، تفاهم و دوستي در پيش بگيرد .

وي ادامه داد:با توجه به صحبت هاي 'اشرف غني احمدزي و عبدالله عبدالله'، اميدواريم بتوانيم نظرات نيك را به دولت هاي همسايه منتقل كنيم تا آن ها نيز احساس كنند كه صلح و امنيت در افغانستان حاكم است و اين امر براي آنها نيز مفيد خواهد بود.

وي تاكيد كرد: باور داريم كه افغانستان باثبات و صلح تاثيرات مثبتي در كشورهاي همسايه خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: حزب رفاه ملي افغانستان بر اين باور است كه با سعه صدر، همدلي و خويشتن داري مي شود بسياري از كارها را پيش برد و روحيه ايثارگري و از خودگذشتگي را به وجود آورد.



* ماندن نيروهاي خارجي در افغانستان به صلاح اين كشور نيست

دبيركل حزب رفاه ملي افغانستان همچنين با تاكيد بر اينكه حزب رفاه ملي خواهان خروج نيروهاي خارجي پس از سال 2014 از افغانستان است، تصريح كرد: ما بارها تاكيد كرده ايم كه ماندن نيروهاي خارجي در اين كشور، غير از بهانه دادن دست طالبان و تروريست ها چيز ديگري نخواهد داشت و ما خواهان خروج اين نيروها هستيم.

جعفري با بيان اينكه افغانستان با داشتن سه هزار و 500 نيروي ارتش و پليس، نيازي به حضور نيروهاي خارجي ندارد، افزود: اگر جامعه جهاني مي خواهد به كشور افغانستان كمك كند، به ارتش، پليس، امنيت و در مجموع به دولت اين كشور كمك كند تا مردم افغانستان روي پاي خود بايستند.



* كشورهاي خارجي در امور داخلي افغانستان دخالت نكنند

وي ضمن انتقاد از دخالت كشورهاي خارجي در امور داخلي افغانستان، تصريح كرد: كشورهاي خارجي به ويژه آمريكا و انگليس در امور داخلي افغانستان مداخله نكنند و به هر تصميمي كه دولت افغانستان مي گيرد، احترام بگذارند.

وي ايجاد گروه هاي تروريستي در منطقه را علاوه بر مسلمانان براي تمام كشورهاي جهان مصيبت بار عنوان كرد و افزود: اگر برخي كشورها مانند قطر و عربستان به طالبان كمك مي كنند، بدانند كه با اين كمك ها آتش هايي در منطقه افروخته مي شود كه دودش به چشم آن ها نيز خواهد رسيد.

جعفري با بيان اينكه به اعتراف كشورهاي غربي، اين گروه هاي افراطي ساخته و پرداخته خودشان است، تاكيد كرد: غرب بايد ايجاد ائتلاف براي مبارزه با گروه هاي افراطي از جمله داعش را به كشورهاي منطقه واگذار كند تا خاورميانه عاري از تروريسم و گروه هاي افراطي، سلفي و وهابي شود.

وي از كشورهاي غربي خواست: دست از اسلام هراسي، ايران هراسي و مسلمان هراسي بردارند.

'عبدالله عبدالله' و 'اشرف غني احمد زي' دو نامزد رياست جمهوري افغانستان روز يكشنبه 30 شهريور ماه پس از دو ماه مذاكره موافقتنامه تشكيل دولت وحدت ملي را در كاخ رياست جمهوري اين كشور امضا كردند.ك/3

/7404/ 550/ 605
۰ نفر